سناتور آمریکایی: واشنگتن شریک جرم کابوسی است که میلیون‌ها فلسطینی تجربه می‌کنند

Estimated read time 0 min read

سناتور برنی سندرز، نماینده دموکرات ارشد آمریکا، اظهار داشته است که جنگی که توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، آغاز شده، به یکی از تخریب‌آورترین جنگ‌های قرن بیست‌ویک تبدیل شده است.

ویرانی‌های بی‌سابقه در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سندرز تاکید کرده که ویرانی‌های شاهد در غزه بی‌سابقه است و باعث شده تا این منطقه به یک صحنه تراژدی انسانی تبدیل شود. او این وضعیت را با ویرانی‌های شهر درسدن آلمان در جنگ جهانی دوم مقایسه کرده و تلخترین جنگ تاریخ را به عنوان کابوسی برای مردم غزه توصیف کرده است.

اظهارات نهادهای بین‌المللی

سناتور آمریکایی به حملات اشغالگران به نوار غزه اشاره کرده و افزوده است: “نتایج عملیات نظامی اسرائیل فاجعه‌بار بوده، با بیش از ۲۰ هزار فلسطینی کشته شده و گمان می‌رود هزاران قربانی هنوز زیر آوار باشند.”

تأثیرات بر سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه

وی به بمباران تأسیسات سازمان ملل در غزه اشاره کرده و اظهار داشته است که حتی سازمان‌های بشردوستانه با اعلام مختصات خود، از حملات نیروهای اسرائیلی جلوگیری نشده و تحت حملات قرار گرفته‌اند. این واقعیت نشان‌دهنده این است که وضعیت غزه به اندازه‌ای خطرناک است که حتی نهادهای بین‌المللی نیز نمی‌توانند موفقیت‌آمیز باشند.

وضعیت نابسامان در غزه

سندرز با تاکید بر وضعیت ناپایدار کودکان در غزه، اعلام کرده که صدها هزار کودک در معرض گرسنگی قرار دارند و در حال مرگ از گرسنگی هستند. او افزوده است: “با وجود تلاش‌های سازمان ملل، وضعیت همچنان بهبود نیافته و کمک‌های انسانی با موانع مواجه می‌شود. کامیون‌های کمک‌رسانی به ناحیه به اندازه‌ای آهسته وارد می‌شوند که دولت نتانیاهو به آنها اجازه حرکت در شرایط امن را نمی‌دهد.”

آمار شگفت‌آور از تلفات

با گذشت ۱۰۲ روز از شروع جنگ، تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار نفر افزایش یافته، که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر کودکان هستند. این آمار نشان‌دهنده ابعاد وحشتناک این جنگ و تأثیرات نابسامان آن بر جمعیت غزه است.

جمع‌بندی

واضح است که جنگ در غزه به یک بحران انسانی تبدیل شده است که نیازمند توجه جهانی است. برخورد با این وضعیت نیازمند همکاری بین‌المللی، فشار بر رژیم اسرائیل برای قطع حملات و تأمین کمک‌های انسانی فوری است. افزایش آگاهی جهانی از وضعیت در غزه می‌تواند به تحقق این اهداف کمک کند و جلوی تداوم این کابوس انسانی را بگیرد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours