کتاب آیین نامه رانندگی 1403 و قوانین جدید !

کتاب آیین نامه رانندگی برای یادگیری قوانین رانندگی در تمامی کشور های جهان به افرادی که می خواهند گواهینامه رانندگی دریافت کنند داده می شود اما آیا در تمامی کشور های جهان به این صورت است ؟ آیا برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی نیاز به یادگیری قوانین رانندگی است ؟ آیا قوانین رانندگی در تمامی کشور ها با هم یکی هست ؟ در این مقاله به بررسی تمامی سوالات درباره این کتاب مهم آموزشگاهی می پردازیم پس در صورتی که می خواهید بدانید کتاب آیین نامه رانندگی برای چه تا این حد مهم هست و یا دوست دارید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید این مقاله را حتما با دقت بخوانید . 

در ادامه به بررسی راه های قبولی در آزمون عملی رانندگی و همینطور آزمون آیین نامه رانندگی می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید .

کتاب آیین نامه و اطلاعات بسیار مهم درباره آن !

در اوایل دهه 90 ماشین هایی ساخته شد که افراد ثروتمند می توانستند از آن استفاده کنند و افراد متوسط از اسب و درشکه استفاده می کردند و افراد عادی چیزی برای استفاده و حمل و نقل نداشتند . تا این که بعد از جنگ جهانی اول و دوم جهان یک بازسازی عظیم نیاز داشت و مهمترین آن ایجاد زمینه صنعتی بود و از همه مهم تر صنعت ساخت خودرو بود . در این حالت ماشین های زیادی روزانه در کشور های آلمان و فرانسه و انگلستان و آمریکا تولید می شد و تصادفات بسیار زیادی هم به مرور ایجاد می شد .

افراد زیادی در این تصادفات آسیب می دیدند اما هیچ قانونی برای ایجاد عدالت در زمینه رانندگی وجود نداشت برای همین اولین کشوری که برای رانندگان و رانندگی قانون تعیین کرد کشور آلمان بود و بعد از آن کشور های اروپایی مانند فرانسه و انگلستان و سوئد و … به مرور از این قوانین پیروی کردند و در کشور ها این قوانین پیچید تا جایی که این قوانین به ایران ما رسید .

حالا نیاز بود تا هزینه هایی برای جریمه رانندگی ایجاد شود که اگر رانندگان قوانین رانندگی را رعایت نکردند ماشین آنها توقیف شده و یا هزینه جریمه رانندگی بدهند برای همین کتابی به عنوان کتاب آیین نامه رانندگی در کشور آلمان ایجاد شد و به مرور تابلو ها در سراسر راه های مهم این کشور قرار داده شد . حالا دیگر ماشین ها باید از قوانین پیروی می کردند و پلیس های راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور آلمان استخدام شده و در خیابان های این کشور می ایستادند . کتاب اولیه آیین نامه رانندگی دارای قوانین تابلو ها بود اما امروزه فقط درباره تابلو ها بحث نمی کنند و شما در کتاب های جدید در سراسر کشور های جهان از موارد فنی تا حتی امداد هم می خوانید و تا این حد این موضوع مهم شده که شما برای گرفتن گواهینامه رانندگی باید حتما کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید و سپس خودتان را برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید و یا حتی سوالات آیین نامه زیادی را از کتاب آیین نامه بیرون بیاورید و تمرین کنید تا صفحات زیاد این قوانین برای شما به خوبی قابل درک شود .

آیا کتاب آیین نامه رانندگی در تمامی کشور های جهان یکی است ؟

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که دوست دارند گواهینامه رانندگی دریافت کنند دقیقا همین هست که آیا واقعا می توانیم از قوانین رانندگی در ایران در کشور های دیگر استفاده کنیم ؟ باید بدانید بسیاری از تابلو های رانندگی در تمامی کشور های جهان یکی هست اما اصولا موارد جغرافیایی و یا حتی مذهبی در این جریان بی تاثیر نیستند و شاید شما در هند تابلوی ” به کلاب نزدیک می شوید ” را نبینید و یا حتی در کشور فرانسه تابلوهایی مانند ” به معبد نزدیک می شوید ” را نبینید پس هر کشوری می تواند به جز تابلو های بین المللی تابلو های مخصوص به خودش را داشته باشد و این موضوع بسیار مهمی است .

بیایید تصور کنیم شما در ایران گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده اید و در ایران سالیانه سال است که رانندگی کرده اید و حالا می خواهید به انگلستان و یا قبرس و یا استرالیا بروید و رانندگی کنید آیا قوانین رانندگی در این کشور ها یکی است ؟ بله اما دارای تفاوت های بسیار زیادی هم هست . برای مثال اگر شما بخواهید در کشور انگلستان با قوانین ایران رانندگی کنید قطعا به مشکلات زیادی بر خواهید خورد و یکی از مهم ترین مشکلات این است که جهتن رانندگی در این کشور با ایران یکی نیست و قوانین کمی فرق دارد . 

برای مثال در صورتی که در ایران در ماشینتان کپسول آتشنشانی وجود نداشته باشید هیچوقت پلیس شما را جریمه نمی کند اما در صورتی که در انگلسان این مورد حتما شامل جریمه های سنگین رانندگی می شود و این مورد بسیار مهم است که بدانید قوانین رانندگی در کشور های جهان یکی است اما نه به صورت کامل پس به شما پیشنهاد می کنیم وقتی می خواهید در کشوری دیگر رانندگی کنید حتما کتاب آیین نامه رانندگی آن کشور را بخوانید .

سخت ترین کتاب آیین نامه برای چه کشوری است ؟

سخت ترین کتاب آیین نامه رانندگی برای کشور آلمان است و به قدری قوانین در این کتاب نوشته شده است که شما باید روز ها فقط قوانین سخت نوشته شده در این کتاب را بخوانید و بعد برای رانندگی و یا گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید . اصولا کشور آلمان به عنوان اولین کشور در زمینه ساخت خودرو و ارائه قوانین رانندگی می تواند الگوی بسیار مهمی برای دیگر کشور ها باشد برای همین قوانین رانندگی در این کشور خیلی سخت است .

هزینه های جریمه رانندگی کشور آلمان به قدری زیاد است که اگر اشتباه کنید باید حقوق یک ماهتان را برای جریمه به دولت آلمان بپردازید و در این صورت است که شاید به این فکر بی افتید که بهتر است قوانین رانندگی را به خوبی اجرا کنید و در این حالت است که فرهنگ رانندگی در کشور آلمان بسیار بسیار بالا می رود همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید . پس هزینه های جریمه رانندگی که از مهمترین بخش های قوانین آیین نامه رانندگی کشور آلمان است توانسته تا فرهنگ رانندگی در کشور آلمان را بالا ببرد .

اصولا کتاب آیین نامه رانندگی آلمان سخت ترین و پیچیده ترین کتاب آیین نامه در تمامی کشور های جهان است .

قوانین جدید رانندگی در ایران !

پیشتر حدودا 30 سال پیش قوانین رانندگی در ایران تا این حد سخت نبود اما امروز به قدری بر روی کتاب آیین نامه رانندگی بررسی انجام داده اند که افراد باید سوار رانندگی و قوانین اصولی رانندگی را از کتاب آیین نامه رانندگی در ابتدا بیاموزند و سپس به سمت رانندگی و یا آموزش عملی رانندگی بروند برای همین هم هست که اگر شما بخواهید کتاب جدید رانندگی ایران را با 30 سال پیش مقایسه کنید متوجه می شوید که حدودا 100 صفحه به تمامی قوانین رانندگی ایران اضافه شده است .

از تابلو های جدید تا علائم رانندگی جدید و یا حتی موارد امدادی و فنی قرار داده شده و یا اصول رانندگی در شرایط مختلف راه ها از موارد مهمیست که در کتاب جدید رانندگی ایران نوشته شده است . امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .

توجه نمایید : این مقاله که در مجله خبری صبح آنلاین منتشر شده است یک رپورتاژ آگهی می باشد و انتشار این مقاله به معنی تایید خدمات معرفی شده نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *