جهش چشمگیر زیرساخت‌های برق کاشان با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه جدید

شهرستان کاشان با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه جدید در حوزه برق، گام مهمی در راستای ارتقای کیفیت و پایداری شبکه برق برداشته است. این پروژه‌ها که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شده‌اند، شامل ساخت و توسعه شبکه، نصب ترانس‌های جدید و بهینه‌سازی سیستم روشنایی معابر است.

یکی از دستاوردهای مهم این پروژه‌ها، کاهش چشمگیر تعداد خاموشی‌ها در معابر شهری بوده است. با اجرای این طرح‌ها، میزان خاموشی‌ها در پنج ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و به زودی به صفر خواهد رسید.

علاوه بر این، شهرستان کاشان به عنوان پیشرو در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی شناخته می‌شود. راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی متمرکز حمایتی در روستای پنداس با مشارکت زنان روستایی، گامی مهم در جهت توسعه این فناوری در منطقه بوده است.

با توجه به پتانسیل بالای منطقه در تولید انرژی خورشیدی، برنامه‌ریزی برای نصب ۱۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در آینده، نشان از عزم جدی مسئولین برای استفاده از این منبع انرژی پاک و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی دارد.

این دستاوردها نشان می‌دهد که شهرستان کاشان با سرمایه‌گذاری در بخش برق، گام‌های بلندی در جهت توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان برداشته است. با ارتقای شبکه برق، زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع و کسب‌وکارهای جدید فراهم خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *