دستگیری شکارچیان متخلف و کشف سلاح در مناطق حفاظت شده لرستان

یگان حفاظت محیط زیست لرستان در اقدامی موفقیت‌آمیز موفق به دستگیری شش گروه متخلف شکار و صید در مناطق تحت حفاظت استان شده است. در این عملیات، هفت قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شد.

براساس گزارش‌ها، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در طی گشت‌زنی‌های مستمر خود در مناطق حفاظت شده‌ای همچون سفیدکوه خرم‌آباد، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا، چگنی و دورود موفق به شناسایی و دستگیری این گروه‌ها شدند. سلاح‌های کشف شده شامل انواع مختلف اسلحه گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی بوده است.

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، ضمن قدردانی از تلاش‌های محیط‌بانان، بر اهمیت برخورد قاطع با متخلفان محیط زیستی تأکید کرد. وی همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دستگیری این گروه‌ها و کشف سلاح‌های غیرمجاز، گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌های حیات وحش محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری، برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید از جمله وظایف مهم سازمان حفاظت محیط زیست است.

لازم به ذکر است که پرونده‌های متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است و سلاح‌های کشف شده تا صدور رای قطعی در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

این اقدامات نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت به دنبال برخورد با متخلفان محیط زیستی است و برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی کشور تلاش می‌کند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *