فرار دسته جمعی وزنه‌برداران هندی از ترس تست دوپینگ

در اتفاقی نادر و نگران‌کننده، بیش از ۲۰۰ وزنه‌بردار هندی در مسابقات ایالتی، با مشاهده ماموران مبارزه با دوپینگ، از محل برگزاری مسابقات فرار کردند. این رویداد که در شهر مودیناگر هند رخ داده، نشان از بحران جدی دوپینگ در ورزش این کشور دارد.

به گزارش ایسنا، در این مسابقات که قرار بود با حضور ۵۱۹ ورزشکار برگزار شود، تنها ۲۹۰ نفر برای انجام تست دوپینگ ماندند و بقیه با عجله محل را ترک کردند. این فرار دسته جمعی باعث لغو برخی از مسابقات و کاهش چشمگیر شرکت‌کنندگان در سایر اوزان شد.

این اولین بار نیست که ورزشکاران هندی به دلیل ترس از تست دوپینگ از مسابقات فرار می‌کنند. در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز رویداد مشابهی در مسابقات دوومیدانی دهلی رخ داد که در آن برندگان حتی از شرکت در مراسم اهدای جوایز خودداری کردند.

علت اصلی این فرارها، انگیزه‌های مالی ورزشکاران است. در هند، ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی ایالتی و ملی مقام می‌آورند، علاوه بر افتخار، جوایز نقدی و فرصت‌هایی برای تحصیل و اشتغال در سازمان‌های دولتی دریافت می‌کنند. اما در صورت مثبت شدن تست دوپینگ، این جوایز از آن‌ها پس گرفته می‌شود.

این پدیده نه تنها وجهه ورزش هند را خدشه‌دار می‌کند، بلکه نشان‌دهنده وجود یک مشکل سیستماتیک در مبارزه با دوپینگ در این کشور است. به نظر می‌رسد که برخی از ورزشکاران و مربیان هندی، برای رسیدن به موفقیت‌های سریع و کسب جوایز، به استفاده از مواد نیروزا روی آورده‌اند.

برای مقابله با این معضل، مسئولان ورزشی هند باید اقدامات جدی‌تری را انجام دهند. افزایش آگاهی ورزشکاران در مورد مضرات دوپینگ، تقویت برنامه‌های کنترل دوپینگ، اعمال جریمه‌های سنگین برای متخلفان و حمایت از ورزشکاران پاک، از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین، باید به دنبال ریشه‌های این مشکل در سیستم ورزشی هند گشت و اقدامات اصلاحی لازم را انجام داد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *