درخواست بهزیستی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

افروز صفاری‌فرد، مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های جسمی و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در مصاحبه‌ای رادیویی به چالش جدی در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد. وی با تأکید بر جامع و کامل بودن این قانون، نبود اعتبار کافی برای اجرای آن را مانع اصلی تحقق حقوق معلولان دانست.

صفاری‌فرد خاطرنشان کرد که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون بسیار چشمگیر و چندین برابر اعتبار کل سازمان بهزیستی است. حتی اجرای یک بند از این قانون به اعتبار چند برابری نیاز دارد. به همین دلیل، سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم را به طور کامل تأمین کند تا هم سازمان بهزیستی و هم سایر سازمان‌های مرتبط بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های جسمی سازمان بهزیستی، با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ارائه خدمات به معلولان، بر لزوم افزایش تعداد مراکز روزانه توانبخشی آموزشی تأکید کرد. وی همچنین بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات در مراکز دولتی و خصوصی تأکید نمود.

در مجموع، صفاری‌فرد بر این نکته تأکید کرد که اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها است و تأمین اعتبارات کافی از سوی سازمان برنامه و بودجه، گام نخست در این مسیر است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *