آخرین پشتیبانی نظامی آمریکا به اوکراین: بسته ۲۵۰ میلیون دلاری

Estimated read time 0 min read


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن»، اطلاع داد که در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳، بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار برای اوکراین اعلام شده است.

محتوای بسته کمک

این بسته شامل مهمات پدافند هوایی، گلوله‌های توپخانه، و مهمات سامانه «هیمارس» است. وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت این کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با جنگ روسیه تأکید کرد و تشکر از ائتلاف بین‌المللی به بیش از ۵۰ کشور که به نیروهای اوکراینی حمایت مستمر ارائه می‌دهند.

فراخوان به کنگره آمریکا

بلینکن فراخوان کرد که کنگره آمریکا باید بلافاصله به عمل کرده و کمک به اوکراین را برای دفاع از خود و تضمین امنیت آینده این کشور تصویب کند. او بر اهمیت تسریع در این اقدام تأکید کرد تا منافع امنیت ملی آمریکا محافظت شود.

هشدار مسکو به واشنگتن

قبل از این، مسکو به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت سو استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه برای حمایت از جنگ اوکراین، روابط دیپلماتیک خود با آمریکا را قطع خواهد کرد.

پیشنهاد از سوی مقامات آمریکایی

برخی از مقام‌های محافل سیاسی آمریکا پیشنهاد داده‌اند که این کشور بخشی از وجوه ذخایر بانک مرکزی روسیه را که در فوریه ۲۰۲۲ به دلیل فشارها به منظور خروج از اوکراین مسدود شده بود، به اوکراین تحویل دهد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours