آسمان 10 استان برفی و بارانی می‌شود

Estimated read time 0 min read

در اواخر فردا، 14 دی، سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود، ابتدا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی باعث بارش برف و باران خواهد شد. گفته می‌شود این موج جدید از آسمان در 10 استان جانشین شود.

رگبار، رعدوبرق و باد شدید

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی، تاکید کرد: روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق هرمزگان و کرمان، هوا راه خواهد گذاشت با رگبار، رعدوبرق، و وزش باد شدید.

توسعه بارش به 10 استان

این سامانه بارشی، ادامه پیدا کرده و در روزهای آتی به 10 استان دیگر نیز خواهد رسید.

وضعیت هوایی نقاط مختلف کشور

بارش باران و برف در نواحی مختلف

ریزنویسی ضیائیان نشان می‌دهد که در روز جمعه 15 دی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و شمال کرمانشاه به باران، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر به برف خواهند پرداخت.

تغییرات دما در مناطق مختلف

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک، آسمان تهران صاف باشد و دما در پایتخت به 15 درجه برسد. شهرهای دیگر نیز تحت تأثیر این سامانه هواشناسی قرار خواهند گرفت.

سردترین و گرم‌ترین نقاط

در روز آینده، شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین نقطه استان خواهد بود، در حالی که بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان را تجربه می‌کند.

بارش‌ها در سال زراعی

نگاهی به وضعیت بارندگی کل کشور

ضیائیان در خترار توضیح داد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا هشتم دی‌ماه جاری 36.6 میلی‌متر بوده و نشان دهنده کاهش 17.2 درصدی نسبت به سال گذشته و 44.1 درصدی نسبت به بارش بلندمدت است.

این اطلاعات نشان دهنده اهمیت وضعیت هوایی برای کشاورزان و ساکنان نقاط مختلف کشور است، که بهترین استفاده از این داده‌ها را می‌توانند برای برنامه‌ریزی بهینه و کشت بهتر در فصل زراعی ببرند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours