آمریکا تجاوز نظامی مشترک به یمن را تایید کرد

Estimated read time 0 min read

در یک گزارش جدید، تایید شده است که نیروهای نظامی آمریکا به همراه انگلیس و دیگر متحدان، حملاتی به مناطق مختلف ارتش یمن انجام داده‌اند. این تاییدات از سوی یک مقام آمریکایی به شبکه «الجزیره» داده شده است.

هدف حملات

مقام آمریکایی، که هویت او مخفی مانده است، ادعا کرده است که حملات به مواضع جنبش مقاومت انصارالله یمن، سکوهای پرتاب موشک، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای تسلیحاتی متمرکز شده‌اند.

جزئیات حملات

طبق اطلاعات به دست آمده، حملات شامل ترکیبی از حملات هوایی و موشکی به ارتش و نیروهای مسلح یمن بوده‌اند. این عملیات با همکاری نیروهای آمریکایی و انگلیسی و با حمایت سایر کشورها اجرا شده است.

پیشینه حملات

مقام آمریکایی بر اهمیت گسترده و چندجانبه بودن حملات به یمن اشاره کرده و اظهار کرده است که این حملات در پی اعلام عملیات «پیکانِ پوسایدون» انجام شده‌اند.

بررسی تلفنی رهبران

اعلام شده است که در تماس تلفنی بین رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس، حملات امشب به یمن و وضعیت امنیتی در دریای سرخ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ادامه حملات

گزارش‌ها نشان می‌دهند که حملات نظامی آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد و استان‌های بیشتری در این عملیات هدف قرار گرفته‌اند.

توضیحات نظامی یمن

یک مقام نظامی یمن در گفتگو با شبکه «الجزیره» اظهار کرده است که «حملات امشب را می‌توان شدیدترین حملات به صنعاء از زمان آغاز تجاوز [غربی‌ها] به کشورمان دانست».

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours