آژانس پناهجویان سازمان ملل: غزه به مکان غیرقابل سکونت تبدیل شده است

Estimated read time 0 min read

آژانس پناهجویان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه، این ناحیه دیگر قابل سکونت نمی‌باشد. سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل، عدنان ابوحسنه، اظهار کرده است: “غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.”

آواره‌ها و شرایط زندگی دشوار

با بیان اینکه حدود 1.9 میلیون نفر آواره در سراسر غزه وجود دارند، ابوحسنه افزود: “از این تعداد حدود 1.4 میلیون نفر در 155 مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.”

وضعیت فوری: آمار جان‌باختگان افزایش یافته

گزارش‌ها از فتر اطلاع‌رسانی دولت حماس نشان می‌دهد که در 95 روز جنگ، رژیم صهیونیستی 944 کشتار انجام داده و 30,210 نفر را به شهادت رسانده است.

تلفات زنان و کودکان

به گزارش، بیش از 10,000 کودک و 7,000 زن در جریان حملات صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. تعداد شهدای کادر درمان به 326 نفر و شهدای دفاع مدنی به 45 نفر رسیده است.

جابجایی مردم و حال نابسامان

سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل اظهار کرده است که بیشتر مردم غزه مجبور به فرار به شهر “رفح” در جنوب غزه نزدیک مرز با مصر شده‌اند. احتمالاً شمار آوارگان به 1.5 میلیون نفر خواهد رسید.

چالش‌ها و آثار انسانی

بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 85 درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند و صدها هزار نفر بدون سرپناه زندگی می‌کنند.

زندگی در شرایط حاکم

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که در غزه از هر 100 نفر یک نفر تا کنون به شهادت رسیده است. این آمار نشان‌دهنده حیرت‌آور تلفات است و نشانگر این است که یک درصد جمعیت 2.27 میلیونی نوار محاصره شده غزه تاکنون از بین رفته‌اند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours