استاندار آذربایجان‌شرقی درگذشت

Estimated read time 0 min read

استاندار جهادی و انقلابی آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم، جانباز هشت سال دفاع مقدس، در سال ۱۳۴۵ در شاهین‌دژ، آذربایجان غربی متولد شد. او دارای مدرک تحصیلی در رشته مدیریت برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک بوده و از رزمندگان و جانبازان مقاومت اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

سوابق نظامی و رزمندگی

سردار خرم در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار مهمی در عملیات‌های والفجر ۴، نصر ۵، و کربلای ۱۰ داشته و پس از پایان دفاع مقدس، به سمت فرماندهی سپاه و لشکرهای مختلف پیش رفت. او تجربه فرماندهی لشکر عاشورا، فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ‌کننده بسیج استان آذربایجان.غربی، و فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه سیدالشهدا داشته است.

فعالیت‌های استانی و ملی

سردار عابدین خرم از اوایل دهه ۷۰ فعالیت‌های مدیریتی و نظامی خود را در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی آغاز کرد و در شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی این استان‌ها نیز فعالیت‌های موثری داشت.

راهیابی به استانداری آذربایجان‌شرقی

سردار خرم در سال ۱۴۰۰ با اعتماد دولت به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی منصوب شد. او در زمینه‌های مختلفی همچون مبارزه با مفاسد اقتصادی، احیاء صنایع، پیگیری مشکلات اصناف و کارگران، افتتاح طرح‌های عمرانی و زیرساختی، مدیریت نهضت مواسات و کمک مومنانه، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون عمومی، حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و جوانگرایی در انتخابات و ارتباط با فعالان فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در تنش‌های مرزی شمال.غرب کشور اقدامات شاخص خود را در طول ۴ سال گذشته اجرا نمود.

جدایی از دنیا

در ۲۵ مهر ۱۴۰۰، سردار عابدین خرم به عنوان استاندار، هیأت دولت به او رأی اعتماد داد. اما او در چند ماه اخیر به دلیل بیماری ریوی دست به دنیا وداع گفت. این رزمنده در ماه گذشته بستری شده و از بیمارستان ترخیص شد، اما متاسفانه در روزهای اخیر دوباره به دلیل همین بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز دار فانی را وداع گفت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours