سردار تنگسیری: بسیج دریایی اقیانوسی را سازماندهی کردیم


در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، به تحولات و نقش بسیج دریایی پرداخت. او اظهار کرد که از ابتدای دفاع مقدس تاکنون، نیروی دریایی با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بوده و نقش بسیج دریایی به‌عنوان یک نیروی استراتژیک و مؤثر، ابزاری برای پاسداری از مرزهای دریایی ایران برجسته شده است.

تجهیزات دریایی در دوران دفاع مقدس: نقطه عطف در تاریخ

سردار تنگسیری افزود که در دوران دفاع مقدس، نیاز به تجهیزات دریایی و شناورها به‌ویژه از سوی بسیج دریایی احساس می‌شد. عبور از رودخانه‌ها و عملیات‌های دریایی نیاز به شناورهای مؤثر داشته و از همان زمان، نیاز به این تجهیزات رشد کرده است.

حضور مردم در دوران محاصره و نقش بسیج دریایی در نجات ملت

تاکید شد که در دوران محاصره و محدودیت‌های امکانات، حضور شناورهای مردمی و بسیج دریایی در نجات ملت ایران نقش بسیار مهمی داشته است. این حضور مؤثر در آبهای مرزی باعث نجات ملت از محاصره دشمن شده و افتخارات مهمی را به دنبال داشته است.

تشکیل بسیج دریایی و توسعه در مناطق مختلف

با توجه به نیازمندی‌ها و تجربیات گذشته، بسیج دریایی با سازماندهی مناسب، تعداد 55 هزار نفر و 33 هزار شناور را در قالب بسیج دریایی تشکیل داده است. توسعه این نیرو در فاز دوم در مناطق شمال کشور در دستور کار قرار دارد.

توسعه بسیج دریایی و نیروی دریایی ایران در سطح جهان

تأکید شد که نیروی دریایی ایران با توجه به توانایی دریانوردی تا تانزانیا، شناورهای بزرگ و لنج‌های تازه تشکیل شده در بسیج دریایی، در سطح جهان حضور دارد. ایجاد نیروی دریایی در سایه، با قرار دادن شناورها و لنج‌ها در خدمت مردم، این نیرو را در برابر چالش‌های دریایی جهانی تقویت کرده است.

اهمیت نقش استراتژیک نیروی دریایی ایران و نکات پایانی

با تأکید بر اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، سردار تنگسیری بیان کرد که این راهبرد در سه بعد از جمله برد، تجهیزات و سلاح، و جغرافیا است. او اظهار داشت که دید بلندی نسبت به دریا و حفاظت از اطلاعات درست و عمیق از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیاز به نیروی ماهر در عملیات دریایی حائز اهمیت است.

در پایان، سردار تنگسیری به اهمیت آموزش‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه دریاپیمایی و نیروهای دریایی اشاره کرد و بیان کرد که توسعه توانمندی‌های نیروی دریایی در زمینه برد دریانوردی، اهمیت زیادی در حفظ امنیت کشور دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا