امیرعبداللهیان: ملت فلسطین باید آینده غزه پساجنگ را رقم بزنند

Estimated read time 0 min read

در دیدار با همتای اسپانیایی خود در اجلاس داووس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، به تقویت روابط دوجانبه ایران و اسپانیا پرداخت. او با اشاره به روابط تاریخی و خوب دو کشور، تأکید کرد که ایران همواره علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با کشورهای دوستانه است.

حمایت ایران از توافق برجام

در پاسخ به اعلام حمایت وزیر خارجه اسپانیا از تداوم گفت‌وگوها برای احیای برجام، امیرعبداللهیان بیان کرد که ایران آماده به بازگشت همه طرف‌ها به توافق برجام است. او تأکید کرد که تنها راه حل مؤثر برای آرامش در منطقه، توقف فوری جنگ، باز کردن کریدورهای انسانی و تعامل مستمر با برجام است.

توقف جنگ در غزه و انتقاد از رژیم اسرائیل

وی در مورد بحران فلسطین و جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه تأکید کرد و خواستار توقف جنگ، باز کردن کریدورهای انسانی و احترام به حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه شد. امیرعبداللهیان به برجام به عنوان راهکار مؤثر برای آرامش در منطقه اشاره کرد.

تأکید بر نقش حماس به عنوان جنبش آزادی‌بخش

وزیر امور خارجه ایران نقش حماس را یک جنبش آزادی‌بخش مؤثر برای آزادی سرزمین فلسطین دانست و اعلام کرد که ایران از تشدید و گسترش جنگ در منطقه منعکس بر تحولات منفی خواهد بود.

آینده غزه پساجنگ با مشارکت ملت فلسطین

امیرعبداللهیان بیان کرد که تنها ملت فلسطین باید آینده غزه پس از جنگ را تعیین کنند و برای آینده خود تصمیم بگیرند. او افزود که راهکارهای سیاسی تحمیلی نمی‌توانند به حل مشکلات فلسطین منجر شوند و توقف جنگ، احیاء کریدورهای انسانی و تبادل اسرا بهترین راه حل‌هاست.

مواضع اسپانیا در بحران فلسطین

در پایان دیدار، وزیر خارجه اسپانیا نیز از دیدگاه‌ها و مواضع اسپانیا در بحران فلسطین سخن گفت و تأکید کرد که حل بحران فلسطین تأثیرگذار بر کل منطقه دارد و اسپانیا از راه حل سیاسی حمایت می‌کند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours