بارش برف و باران در راه مازندران

Estimated read time 0 min read

با نزدیک شدن به اواسط زمستان، استان مازندران شاهد تغییرات قابل توجهی در شرایط آب و هوایی خود خواهد بود. معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اعلام کرده است که در روزهای شنبه هفتم تا یک‌شنبه هشتم بهمن ماه، استان مازندران شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

شرایط جوی استان مازندران و هشدارهای هواشناسی

احمد اسدی، معاون هواشناسی مازندران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، خبر از بارش‌های پیش رو داده است. این سامانه بارشی که از صبح شنبه وارد منطقه خواهد شد، تا اواخر روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی بارش‌ها در مناطق مختلف مازندران

طبق پیش‌بینی‌ها، روز شنبه بیشتر بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرزی با استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود. این بارش‌ها شامل برف و باران خواهد بود و همچنین در روز یک‌شنبه، کاهش دما و بارندگی در سطح وسیع‌تری از استان رخ خواهد داد. مه آلودگی و بارش برف و باران در ارتفاعات نیز پیش‌بینی شده است.

تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط جوی

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، معاون هواشناسی مازندران توصیه‌هایی را برای مقابله با این شرایط جوی ارائه کرده است. این توصیه‌ها شامل احتیاط در تردد از محورهای کوهستانی، استفاده از وسایل زمستانی برای خودروها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و اقدامات پیشگیرانه دیگر است. همچنین، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها از دیگر مواردی است که مردم باید نسبت به آن هوشیار باشند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours