جهش تولید و کیفیت خودرو در سال 1403؛ حل مشکل تأمین مواد اولیه از بورس

Estimated read time 0 min read

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی جامع برای جهش همزمان تولید و کیفیت خودرو در سال جاری خبر داد و از حل مشکل تأمین مواد اولیه از طریق بورس کالا در آینده نزدیک گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی‌آبادی در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت خودرو در سال 1403، اظهار کرد: “در حال پیگیری برنامه جامعی در این صنعت هستیم تا در سال جهش تولید، شاهد جهش در کیفیت و کمیت خودرو باشیم.”

وی با اشاره به جلسه‌ای با خودروسازان، از توافق برای رفع نیاز بازار و عبور از تراز تولید مطلوب خبر داد و گفت: “برای دستیابی به این هدف، طرحی برای فراهم‌سازی ملزومات تولید خودرو در نظر گرفته شده است.”

علی‌آبادی همچنین از تعیین شاخص‌های کیفی برای خودروسازان با هدف افزایش رضایت مشتریان خبر داد و گفت: “یکی از نتایج این نشست، افزایش خدمات پس از فروش (گارانتی) در برخی خودروها است.”

وزیر صمت با تاکید بر عمل‌گرایی برای رفع چالش‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: “مشکلات صنعت خودرو در گفتگوهای روزانه با اصحاب صنعت، تشکل‌ها و به طور ویژه با صنعتگران شناسایی شده و در حال رسیدن به یک فهم مشترک هستیم. اقدامات خوبی انجام گرفته و یا در حال انجام است.”

علی‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: “به دلیل عدم قیمت‌گذاری اقتصادی انرژی در سبد خانوار، مصرف آن در ایران از میانگین جهانی بیشتر است و این موضوع اتلاف سرمایه را به همراه دارد.”

وی فهم درست و اساسی مصرف انرژی را اقدامی ضروری دانست و افزود: “برای اجرای این امر، نیازمند مشوق‌هایی هستیم. به عنوان مثال می‌توانیم با ایجاد بازار دومی برای تأمین برق، نفع آن را به مردم برسانیم. به این ترتیب، مصرف‌کنندگان می‌توانند مازاد سرانه مصرف خود را با قیمت مناسب بفروشند.”

وزیر صمت همچنین از برنامه‌هایی برای تأمین برق صنایع از طریق خود مصرف‌کننده‌ها خبر داد و گفت: “صنایع می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این زمینه، برق خود را از مصرف‌کنندگان و با کمک وزارت نیرو تأمین کنند و حتی مازاد برق تولیدی خود را به فروش برسانند. این موضوع را می‌توان به دیگر عوامل زیرساختی دخیل در تولید صنایع همچون آب و گاز نیز تعمیم داد.”

علی‌آبادی در خصوص تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان در بورس کالا نیز گفت: “تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.”

امیدواریم با اجرای برنامه‌های جامع وزارت صمت، شاهد جهش تولید و ارتقای کیفیت خودرو در سال 1403 باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours