جهش 3 درصدی بهای نفت در بازار جهانی در آستانه تابستان

Estimated read time 0 min read

امید به افزایش تقاضا در فصل مسافرت، طلای سیاه را گران‌تر کرد.

عوامل ژئوپلیتیکی همچنان بر نوسانات بازار نفت اثرگذارند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه، 11 خرداد 1403، به دلیل خوش‌بینی‌ها نسبت به افزایش تقاضا در فصل تابستان، شاهد جهش 3 درصدی بود.

در این میان، نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 96 سنت افزایش به قیمت 81 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس آمریکا نیز با 2 دلار و 12 سنت افزایش، 77 دلار و 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی افزایش یافته است. به طور معمول، در این شرایط که خرید نفت برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌شود، قیمت نفت باید با کاهش روبرو شود.

با این حال، به گفته تحلیلگران بازار، عامل اصلی این جهش قیمت، امیدواری به افزایش تقاضا برای نفت خام در فصل تابستان است. با آغاز فصل مسافرت در نیمکره شمالی، به خصوص در آمریکا و اروپا، تقاضا برای بنزین و به تبع آن، نفت خام افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، نگرانی‌ها پیرامون تنش‌های ژئوپلیتیکی و احتمال اختلال در عرضه نفت نیز در نوسانات قیمتی این طلای سیاه بی‌تاثیر نیست.

همانطور که در خبر می‌خوانیم، ادامه تنش‌ها در نقاط حساس جهان که کشور‌های صادرکننده نفت در آن‌ها حضور دارند، می‌تواند به نوسانات بیشتر و جهش‌های قیمتی در بازار نفت منجر شود.

در مجموع، می‌توان گفت که بازار نفت در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل اصلی، یعنی تقاضای فصلی و تنش‌های ژئوپلیتیکی، قرار دارد. روند قیمت نفت در آینده تا حد زیادی به تحولات این دو عامل بستگی خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours