حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران

Estimated read time 0 min read

نماینده کارگران در شورای عالی کار، جزئیات میزان عیدی کارگران برای سال جاری را اعلام کرد. طبق اعلام آیت اسدی، حداقل و حداکثر عیدی کارگران امسال به ترتیب 10 میلیون و 616 هزار و 568 تومان و 15 میلیون و 924 هزار و 852 تومان خواهد بود.

شرایط شورای عالی کار

آیت اسدی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اعلام کرد که هنوز کمیته مزد کار اقدام به تعیین مزد سال آینده نکرده است. او اظهار کرد: “کمیته مزد کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع نکرده است.”

حداقل و حداکثر مزد کارگران

نماینده کارگران توضیح داد که طبق قانون کار، عیدی کارگران باید به اندازه دو برابر مزد کارگر باشد، به شرط آنکه از سه برابر حداقل حقوق کارگر بیشتر نشود. در سال جاری، حداقل مزد روزانه کارگران 176 هزار و 942 تومان و حداقل مزد ماهانه آنها 5 میلیون و 308 هزار و 284 تومان است.

زمان پرداخت عیدی

در مورد زمان پرداخت عیدی، اسدی افزود: “پرداخت عیدی کارگران بستگی به شرایط نقدینگی و شرایط کاری کارفرما دارد که برخی از دی‌ماه شروع می‌کنند و برخی دیگر از بهمن و اسفند به پرداخت عیدی کارگران اقدام می‌کنند.”

سنوات کارگران

در مورد سنوات کارگران، نماینده شورای عالی کار توضیح داد: “سنوات کارگر مربوط به پایان کار است. البته اگر کارگر سنوات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگیرد و در آخر کار که می‌خواهد بازنشست شود، دریافت کند، به نفعش خواهد بود.”

جلسات شورای عالی کار

اطلاعات نشان می‌دهد که جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران سال آینده در ماه‌های پایانی سال برگزار می‌شود. این جلسات با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار می‌شود و میزان حقوق کارگران توسط این شورا تعیین می‌شود.

در نهایت، با توجه به اهمیت موضوعات مرتبط با حقوق و عیدی کارگران، تعیین حداقل و حداکثر مزد از اهمیت بسزایی برخوردار است و نظارت دقیق از سوی شورای عالی کار در این زمینه، برای ارتقاء شرایط اقتصادی کارگران بسیار حیاتی است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours