حزب نتانیاهو در سراشیبی سقوط

Estimated read time 0 min read

آخرین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری، حزب لیکود به ۱۶ کرسی در پارلمان این رژیم (کنست) کاهش یافته و این افت ناگهانی سبب سقوط اکثریت پارلمانی این حزب می‌شود.

افزایش تعداد کرسی‌های اپوزیسیون

از سوی دیگر، حزب‌های اپوزیسیون نظانیاهو مانند حزب «بنی گانتز» و «یائیر لاپید» با افزایش تعداد کرسی‌ها به‌ترتیب به ۳۸ و ۱۵ کرسی می‌رسند. این تغییرات نشان‌دهنده قدرت رو به رشد اپوزیسیون در سناریوی انتخابات آتی است.

موقعیت ناپایدار کابینه کنونی

گزارش شبکه ۱۳ حاکی از ضعف ائتلاف احزاب حاکم در تل‌آویو می‌باشد، چرا که تعداد کرسی‌های آنها برای حفظ اکثریت در کنست کافی نخواهد بود. این مسئله می‌تواند باعث از دست دادن اکثریت پارلمانی و تغییر در ترکیب سیاسی این کشور گردد.

رقابت شدید در صحنه سیاست

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که اپوزیسیون با به دست آوردن ۷۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست به اکثریت پارلمانی دست خواهد یافت. این تغییرات نشان‌دهنده تحولات چشم‌گیر در صحنه سیاست فلسطین اشغالی است.

کاهش محبوبیت نخست‌وزیر

اخبار پیشین نیز حاکی از کاهش ۲۶ درصدی محبوبیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی بوده است. این مسئله ممکن است تأثیر گذاری عمیق در نتایج انتخابات داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با توجه به تحولات نظرسنجی، انتظار می‌رود انتخابات آینده در فلسطین اشغالی به رقابت شدیدی منجر شود و ترکیب نهادهای سیاسی در این کشور را به‌طور جدی تحت تأثیر قرار دهد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours