چین: از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت ملی خود حمایت می‌کنیم

Estimated read time 0 min read


در پی حمله تروریستی در شهر کرمان، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ ونبین، امروز در بیانیه‌ای حمایت خود را از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت و ثبات ملی تأکید کرد. در این تصریحات، ابراز همدردی نسبت به واقعه تروریستی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان نیز مورد تأکید قرار گرفت.

واکنش به حادثه

وانگ ونبین اظهار کرد: «اطلاع از انفجارهای مرگبار در شهر کرمان ایران ما را شوکه کرد» و افزود: «از تلاش‌های ایران برای حفظ امنیت و ثبات ملی خود حمایت می‌کنیم». این اظهارات نشان از حمایت چین از ایران در راستای حفظ امنیت و پایداری منطقه دارد.

مخالفت با تروریسم

این دیپلمات چینی اعلام کرد: «کشورمان قاطعانه مخالف هرگونه شکل تروریسم است» و به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی تسلیت گفت. او از طریق شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین این موضوع را تأکید کرد و نشان داد که چین به عنوان یک کشور بزرگ، از برخوردهای مثبت نسبت به مسائل منطقه‌ای حمایت می‌کند.

حمله تروریستی در کرمان

در پایان، واکنش به حادثه تروریستی کرمان نیز به توضیحات افزوده شد. دو انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۸۴ نفر را به شهادت رساند و ۲۸۴ نفر را مجروح کرد. این واقعه نقض حقوق بشر و امنیت منطقه را به همراه داشت و تحولات جهانی را به خود همراه داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours