العربیه: داعش مسئولیت حمله تروریستی کرمان را بر عهده گرفت

Estimated read time 0 min read

در گزارشی از شبکه العربیه، گروه تروریستی داعش به عنوان مسئول حمله تروریستی در کرمان اعلام مسئولیت کرده است. این عملیات که روز گذشته در گلزار شهدای کرمان رخ داد، منجر به شهادت بیش از 80 نفر از هموطنان گردید.

بیانیه داعش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه العربیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش به صورت رسمی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.

عوامل حمله

به گفته داعش، “عمر الموحد” و “سیف الله المجاهد” دو عامل انتحاری بوده‌اند که با استفاده از کمربندهای انفجاری، در میان مردم، عملیات خود را اجرا کرده و به شهادت رسیده‌اند.

واکنش‌ها

پس از این حادثه تلخ، جوامع بین‌المللی و کشورهای مختلف از جمله مکزیک، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت‌های آلمان، فرانسه، هلند، ایرلند، عراق، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و روسیه با ابراز تسلیت و محکومیت نسبت به این حمله، از همدردی خود نسبت به مردم ایران برخورداری کردند.

پیام بشار اسد

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در پیامی خود، حادثه تروریستی در کرمان را به رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تسلیت گفته و این حملات را نشانه عجز تروریست‌ها و حامیان آن‌ها دانسته است.

نتیجه‌گیری

اعلام مسئولیت توسط داعش نشان‌دهنده پیچیدگی و بحرانی که همچنان در منطقه وجود دارد است. واکنش‌های جهانی نشان می‌دهد که جوامع بین‌المللی همواره در کنار مردم ایران و دولت اسلامی ایران خواهند بود و هر گونه اقدام تروریستی را محکوم می‌کنند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours