دستگیری عامل فروش داروهای تاریخ گذشته در فضای مجازی

Estimated read time 1 min read

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشته در فضای مجازی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 10 هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌کرد، شناسایی شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که صاحب این صفحه با چاپ برچسب‌های تقلبی، تاریخ انقضای داروهای تاریخ گذشته را تغییر داده و آنها را به عنوان داروی کمیاب به فروش می‌رساند.**

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه در این راستا، اقدامات ویژه پلیسی آغاز شد و متهم در نهایت در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شد، گفت: از این فرد، بیش از 50 هزار قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته، نایاب و کمیاب کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اعترافات متهم، تصریح کرد: وی پس از انتقال به پلیس فتا، به جرم خود مبنی بر فروش داروهای فاسد و تاریخ گذشته تحت عنوان داروی کمیاب و نایاب اعتراف کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی در پایان از شهروندان خواست که با توجه به امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی، از خرید هرگونه دارو و مواد بهداشتی از این طریق خودداری کرده و برای تهیه این اقلام به داروخانه‌ها و مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی همچنین از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به اطلاع ماموران برسانند.

نکات مهم:

  • فردی که اقدام به فروش داروهای تاریخ گذشته در فضای مجازی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
  • از این فرد، بیش از 50 هزار قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته، نایاب و کمیاب کشف و ضبط شد.
  • متهم با چاپ برچسب‌های تقلبی، تاریخ انقضای داروهای تاریخ گذشته را تغییر داده و آنها را به عنوان داروی کمیاب به فروش می‌رساند.
  • پلیس فتا از شهروندان خواست که از خرید هرگونه دارو و مواد بهداشتی از طریق فضای مجازی خودداری کنند.
  • برای تهیه دارو و مواد بهداشتی باید به داروخانه‌ها و مراکز بهداشت مراجعه کرد.
  • در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به اطلاع ماموران برسانید.

پلیس فتا با رصد مستمر فضای مجازی با متخلفان این حوزه برخورد قاطع خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours