آقای روحانی چرا دلایل رد صلاحیت خود را منتشر نمی‌کنید؟!

Estimated read time 0 min read

آقای حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، در پاسخ به سوالات خبرنگار فارس درباره بیانیه آقای روحانی پس از رد صلاحیت نامزدی ایشان برای مجلس خبرگان، نظرات خود را مطرح کرد. وی اشاره کرد که آقای روحانی در بیانیه خود به پنج دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، سه دوره نمایندگی خبرگان، دو دوره ریاست جمهوری و عضویت و ریاست در برخی شوراهای تصمیم‌گیری نظام اشاره کرده و رد صلاحیت خود را غیرقانونی و با انگیزه‌های سیاسی دانسته است.

شریعتمداری در پاسخ بیان داشت که ملاک اصلی برای تأیید یا رد صلاحیت، حال فعلی افراد است و اشاره کرد که ممکن است افرادی که در گذشته تأیید صلاحیت شده‌اند، در ادامه حیات سیاسی و عقیدتی خود دست به اقداماتی زده باشند که دیگر از صلاحیت لازم برخوردار نبوده و رد صلاحیت شده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت که شورای نگهبان برای حفظ حرمت نامزدهای رد صلاحیت شده، دلایل رد صلاحیت را اعلام نمی‌کند و این یک منع شرعی و اخلاقی است. اما شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت را در صورت درخواست نامزدها به خود آن‌ها اعلام می‌کند و انتشار آن از سوی نامزدها منع قانونی ندارد.

مدیر مسئول کیهان در ادامه افزود که کارنامه آقای روحانی در دوران ریاست جمهوری‌اش پیش روی مردم است و می‌تواند معیاری برای سنجش صلاحیت ایشان باشد. وی همچنین اشاره کرد که مردم از تأیید صلاحیت آقای روحانی برای دور دوم انتخابات متعجب بوده‌اند و گلایه داشتند که چرا با توجه به عملکرد و مواضع ایشان در دور اول، شورای نگهبان صلاحیت ایشان را برای بار دوم تأیید کرده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours