دیدار حسین امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو

Estimated read time 0 min read

در گزارشی از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، جزئیات دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، مورد بررسی قرار گرفته است.

تحولات منطقه و اهمیت دیدار

در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، دو وزیر امور خارجه ایران و لبنان به بررسی تحولات منطقه پرداختند. امیرعبداللهیان با تأکید بر اهمیت این دیدار در شرایط خاص فلسطین، این گفت‌وگو را مهم و ضروری دانست.

نقد نقش آمریکا در جنگ غزه

وی به وضعیت غزه اشاره کرده و نقش آمریکا در ادامه جنگ علیه غزه را محوری برجسته دانست. امیرعبداللهیان بیان کرد: “بدون حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی حتی به اندازه یک ساعت توان ادامه جنگ را ندارد.”

تأکید بر حمایت از ملت فلسطین

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که کشورهای اسلامی باید با تمام توان از ملت فلسطین حمایت کنند و از مسیر حمایت‌های ایران در این زمینه یاد کرد.

تصویب قطعنامه در سازمان ملل

در پایان، امیرعبداللهیان قطعنامه تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل را به عنوان پیامی قوی برای برقراری آتش‌بس در غزه دانست.

خوشنودی میقاتی از تصمیم کشورها

نجیب میقاتی نیز با خرسندی از دیدار با امیرعبداللهیان، مسأله غزه را موضوع اول منطقه و جهان خواند و رأی کشورها به قطعنامه در مجمع عمومی را نشان‌دهنده حمایت جهانی از آتش‌بس در غزه دانست.

تشریح وضعیت لبنان توسط میقاتی

میقاتی به وضعیت لبنان و اوضاع در جنوب این کشور در مرزهای مشترک با سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد.

دیدارهای بیشتر امیرعبداللهیان با وزرای خارجه کشورهای مختلف

در ادامه، وزیر امور خارجه ایران در دیروز و امروز با وزرای خارجه تونس، لبنان، عربستان، اردن، اندونزی، ژاپن و نخست‌وزیر واتیکان نیز دیدارهای جداگانه داشت.

به گزارش فارس، این دیدارها به منظور بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی و تقویت همکاری‌های دوجانبه برگزار شده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours