روسیه: ورود سوئد به ناتو تاثیراتی منفی خواهد داشت

Estimated read time 0 min read

وزارت امور خارجه روسیه اخیراً اعلام کرده است که تصمیم سوئد برای پیوستن به ائتلاف ناتو تاثیرات منفی بر وضعیت امنیتی منطقه خواهد گذاشت. این اظهارنظر پس از تایید عضویت سوئد در ناتو توسط ترکیه صورت گرفته است.

اظهارات ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تأکید کرده است که پیوستن سوئد به ناتو نه تنها ثبات اروپا و منطقه بالتیک را به خطر می‌اندازد، بلکه احساس امنیت در بین مردم سوئد را نیز افزایش نخواهد داد. وی بر این باور است که این تصمیم سیاست طولانی مدت عدم تعهد نظامی سوئد را کنار گذاشته و آن را به بلوکی متخاصم با روسیه تبدیل می‌کند.

واکنش روسیه به پیوستن سوئد به ناتو

روسیه اعلام کرده است که در صورت لزوم، تدابیر تلافی‌جویانه‌ای را برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از این تصمیم اتخاذ خواهد کرد. مسکو بر این نکته تأکید دارد که از تضعیف توانمندی‌های نظامی خود جلوگیری خواهد کرد.

روند تصویب عضویت سوئد در ناتو

تصویب عضویت سوئد در ناتو پس از موافقت پارلمان ترکیه با این موضوع و امضای رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، صورت گرفت. این تصمیم در پارلمان ترکیه با ۲۸۷ رأی موافق در برابر ۳۵ رأی مخالف به تصویب رسید.

اختلافات سوئد با ترکیه و مجارستان

سوئد در مواجهه با مخالفت‌های ترکیه و مجارستان بر سر مسائلی مانند حقوق بشر و تروریسم با چالش‌هایی روبرو شد. با این حال، با عقد توافقاتی بین دو طرف، راه برای حل این اختلافات و پذیرش عضویت سوئد در ناتو هموار شد.

پیش‌بینی‌ها و احتمالات پس از عضویت سوئد در ناتو

این تحولات نشان می‌دهد که سوئد پس از تقریبا دو سال تاخیر، به زودی به عنوان عضو جدید این بلوک نظامی پذیرفته خواهد شد. با این حال، نگرانی‌ها و تبعات امنیتی ناشی از این تصمیم همچنان مورد بحث و توجه قرار دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours