نمایش اجرای عملیاتی سامانه ۹ دی برای اولین بار در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1402

Estimated read time 0 min read

در این گزارش، جزئیات اجرای عملیاتی سامانه ۹ دی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1402 را بررسی می‌کنیم. این اقدام به عنوان اولین اجرای عملیاتی این سامانه در چارچوب رزمایش‌های پدافند هوایی مختص به سپاه بازتاب یافت.

رهگیری و منهدم کردن اهداف با موفقیت

امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1402، اعلام کرد که سامانه ۹ دی با موفقیت در رزمایش به کار گرفته شده و توانسته است اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را رهگیری و منهدم کند.

توانمندی‌های سامانه‌های دفاع هوایی در رزمایش

در این قسمت، تأکید بر توانمندی‌های سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد و ارتفاع پایین “۹ دی” به وسیله نیروی هوافضای سپاه در محیط رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این توانمندی‌ها نشانگر ارتقاء قدرت و توانمندی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات مختلف می‌باشند.

تجهیزات پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک

سرتیپ دوم فرج‌پور به اهمیت موضوع دفاع در برابر تهاجم الکترونیک و سایبری اشاره کرد و اظهار داشت که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه در این رزمایش به مقابله با اهداف متخاصم در حوزه الکترونیک مشغول بودند.

یکپارچگی امنیت در عرصه سایبرالکترونیک

در این بخش، توجه به یکپارچگی امنیت در عرصه سایبرالکترونیک و پایداری ارتباطات در تمامی سطوح و لایه‌های ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این رزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موضوع نشان از تصمیم جدی دولت اسلامی ایران برای تقویت امنیت در فضای سایبری و الکترونیک است.

آشنایی با سامانه پدافندی برد کوتاه ۹ دی

در این بخش، به معرفی سامانه پدافندی برد کوتاه ۹ دی می‌پردازیم که برای اولین بار در روز ۳۱ شهریور امسال به نمایش درآمد. این سامانه نیز برای نخستین بار در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1402 به کار گرفته شده و نشان از پیشرفت‌های حوزه پدافند هوایی ایران می‌باشد.

به‌طور کلی، رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1402 نشان از توانایی و قدرت ارتش و سپاه در مقابله با تهدیدات مختلف در عرصه پدافند هوایی دارد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours