جانشین پدافند هوایی: ارتش به نوع جدیدی از قابلیت‌ دفاع هوایی دست یافته است

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش اعلام کرد که با ترکیب پهپاد و موشک، به نوع جدیدی از قابلیت‌های دفاع هوایی دست یافته‌اند. این ترکیب قادر به تشخیص و افشای هر نوع پرنده متخاصم در فضای هوایی می‌باشد.

ارزیابی آمادگی دفاعی در مناطق حیاتی

در گزارشی از تبریز، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، آمادگی دفاعی و توان رزمی مناطق مختلف را ارزیابی کرد. این ارزیابی به مناطق پدافندی چون شهید نجیب و سایت ملاوی ارومیه انجام شد.

پیشروی ایران در دفاع هوایی

الهامی بیان کرد: “پدافند هوایی با افزایش اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، گام‌های مهمی را در زمینه دفاع هوایی برداشته است.”

نقش پهپادها در میدان نبرد

چالش‌های جدید برای نیروهای فرامنطقه‌ای

الهامی با اشاره به چالش‌های جدیدی که پهپادهای ایرانی برای نیروهای فرامنطقه‌ای ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: “هواپیمای بدون سرنشین کرار یک پرنده کم نظیر است که به همت متخصصان جوان ایران اسلامی طراحی و به مدار عملیاتی گرفته شده است و امروز یکی از ابزارهای پرتوان پدافندهوایی ارتش است.”

نوآوری ایران در دفاع هوایی

جانشین نیروی پدافند هوایی خاطرنشان کرد: “پدافند هوایی با ترکیب پهپاد و موشک به نوع جدیدی از قابلیت دفاع هوایی دست یافته است که قادر است هر نوع پرنده متخاصم را مورد هدف قرار دهد.”

تجربیات ایران در جنگ غزه

الهامی به جنگ غزه و مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: “طوفان الاقصی روح جدیدی را در محور مقاومت دمید و این عملیات بزرگ، سستی و پوشالی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.”

این تحولات نشان‌دهنده توانمندی‌ها و نوآوری‌های برجسته ایران در زمینه دفاع هوایی است که به دنبال ارتقاء امنیت و استقرار در منطقه می‌باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا