هواپیماهای ATR برجامی به تدریج وارد ناوگان می‌شود


در گزارشی از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که تا کنون ۲ فروند ای‌تی‌آر وارد ناوگان شده‌اند و یک فروند دیگر نیز در یک ماه آینده به ناوگان افزوده خواهد شد. این تحولات نشان از توسعه پایدار ناوگان هوایی ایران دارد.

پروازهای عمره: افتتاح ارتباطات هوایی با کشورهای مذهبی

فرزادی‌پور اعلام کرد: “از نیمه دی‌ماه، پروازهای عمره را آغاز می‌کنیم. توسعه این پروازها به منظور ارتقای کیفیت خدمات در مناطق کمتر برخوردار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.”

توجه به تأمین قطعات و آینده ناوگان

آمادگی برای توسعه: تضمین تأمین قطعات برای ناوگان هوایی

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: “تا کنون ۲ فروند ای‌تی‌آر وارد چرخه ناوگان شده‌اند و یک فروند دیگر نیز به زودی اضافه خواهد شد. بقیه از محض تامین قطعه و تجهیزات مرتبط به ناوگان افزوده خواهند شد.”

پشتوانه ایرانی: حمایت از تولید داخل و استفاده از هواپیماهای بومی

فرزادی‌پور اظهار داشت: “هما در راستای حمایت از تولید داخل، هدف دارد که هر هواپیمایی که با ماموریت مشخصی همخوانی داشته باشد، از ناوگان استفاده کند. از جمله هواپیماهای جدید ما، هواپیمای سیمرغ است که اخیراً به‌روزرسانی شده و توانایی حمل بار تا ۸ تن را دارد.”

آینده ایرلاین‌ها: تصمیم‌گیری متناسب با نیاز شرکت‌ها و ایرلاین‌ها

مدیرعامل هما تأکید کرد: “هر محصول هوایی که به بازار عرضه می‌شود، متناسب با نیاز شرکت و وضعیت ایرلاین تصمیم‌گیری می‌شود. اگر هواپیمای سیمرغ به بازار عرضه شود و مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کند، ما هم از آن استفاده خواهیم کرد.”

اهمیت ایرلاین ملی: وجود ایرلاین ملی به عنوان پرچم‌دار ملی

فرزادی‌پور با اشاره به اهمیت ایرلاین ملی، اظهار کرد: “واگذاری هما از سال‌های گذشته مطرح بوده و از بحث خارج شده است. واگذاری هما چالش‌های خود را دارد، اما به عنوان متخصص اعلام می‌کنم که همه کشورهای دنیا صاحب یک ایرلاین ملی و حامل پرچم هستند و برای ایران وجود یک ایرلاین ملی الزامی است.”

تلاش مستمر: پروازهای مطمئن و ایمن

فرزادی‌پور افزود: “من همزمان با مدیرعامل هما پرواز انجام می‌دهم. یک خلبان باید حداقل‌های پروازی را داشته باشد و ما هیچ‌گاه فراتر از این حداقل پرواز نکرده‌ایم و در روزهای تعطیل هم پرواز کرده‌ایم.”

رفع موانع: پیگیری حل مسائل مالی و بدهی‌ها

در پاسخ به سوالات مربوط به بدهی‌ها و مشکلات مالی هما، فرزادی‌پور اظهار کرد: “بدهی هما به بانک صنعت و معدن در حال حاضر در مراحل قانونی قرار دارد و امیدواریم به نتایج مثبتی دست یابیم. درباره افزایش بدهی به دلیل افزایش نرخ ارز، مکاتباتی در مورد بودجه ۱۴۰۳ داشته‌ایم.”

این تحولات و اقدامات نشان از توسعه و بهبود در صنعت هوایی ایران دارند که اطمینان می‌دهند ناوگان هوایی کشور به‌روز و متنوع باشد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا