علت صدای مهیب در گرمسار چه بود؟

Estimated read time 0 min read

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، صبح امروز صدایی مهیب در محدوده شهرستان گرمسار شنیده شد که امری ناشناخته و مهم برای اهالی منطقه به حساب آمد. در ابتدا، برخی رسانه‌های محلی این صدا را ناشی از انفجار در شهرک صنعتی گرمسار اعلام کردند، اما این اظهارات به سرعت رد شد.

توضیح مدیر شهرک‌های صنعتی گرمسار

محمد بهرامی، مدیر شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی، با رد این شایعات اظهار کرد: “هیچ اتفاقی در محدوده شهرک صنعتی گرمسار رخ نداده است.” او با اطلاعات به‌دست‌آمده از پیگیری‌ها و استعلام از واحدهای تولیدی، تکذیب انفجاری در این محدوده کرد.

تجزیه و تحلیل بر اساس اطلاعات مسؤولان استان سمنان

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که صدای مهیب به دلیل شکسته شدن دیوار صوتی بوده است. کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، توضیح داد: “آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شکست دیوار صوتی به دلیل عبور یک هواپیمای نظامی (جنگنده) اتفاق افتاده است.”

پدیده شکست دیوار صوتی و علت شنیده شدن صدای مهیب

هنگام حرکت سریعتر از سرعت صوت، پدیده شکست دیوار صوتی رخ می‌دهد که باعث شنیده شدن صدایی شبیه به انفجار می‌شود. این امر معمولاً زمانی رخ می‌دهد که یک هواپیما یا جنگنده نظامی سرعتی بالاتر از سرعت صوت دارد.

نتیجه‌گیری و خلاصه

با توجه به توضیحات مسؤولان استان سمنان و تجزیه و تحلیل انجام‌شده، صدای مهیب در گرمسار به دلیل عبور هواپیمای نظامی بوده که با شکست دیوار صوتی، صدای ناشی از این پدیده به گوش رسیده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours