صید راهبردی حزب‌الله؛ حمله‌ای که حقایق زیادی را روشن کرد

Estimated read time 0 min read


حزب‌الله با اقدام جدید خود در موشک‌باران به پایگاه راهبردی «مرون»، روشن و واضح نشان داد که اسرائیل با بیان قابلیت‌های خود، در واقعیت، آسیب پذیر است.

واکاوی اقدام حزب‌الله

رسانه‌های اسرائیلی در صبح روز شنبه اعلام کردند که آژیرهای خطر در ۹۴ شهرک در شمال فلسطین اشغالی فعال شدند و سپس صدها انفجار فضایی از وحشت را در میان شهرک‌نشینان به وجود آورد.

پاسخ حزب‌الله

مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، با اعلام یک بیانیه، اعلام کرد که پایگاه اطلاعاتی مرون با ۶۲ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

اهمیت پایگاه «مرون»

پایگاه «مرون» به عنوان یک مرکز حیاتی برای اسرائیل در مدیریت، نظارت، و کنترل هوایی در منطقه شمالی، نقش اساسی در تضمین حاکمیت و امنیت هوایی اسرائیل دارد. حمله به این پایگاه می‌تواند بخشی از توان اطلاعاتی ارتش اشغالگر را تخریب کند و امکان حملات هوایی به جنوب لبنان را کاهش دهد.

نقطه‌زنی کم نظیر

حزب‌الله با این حمله کم سابقه نقطه‌زنی راکت‌ها و موشک‌ها را نشان داد. ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که راکت‌ها با دقت به تأسیسات اسرائیلی می‌رسند و سامانه گنبد آهنین بی تأثیر است.

نگرانی‌های اسرائیل

حمله بی‌سابقه حزب‌الله واکنش‌های نگران‌انگیز اسرائیلیان را به همراه داشته است. شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش کرده است که این حمله ترس وحشت در میان شهرک‌نشینان ایجاد کرده و سوالاتی را مطرح کرده است که تاکنون در جبهه شمالی اسرائیل مطرح نشده بود.

با حمله استراتژیک حزب‌الله، تعادل نظامی در منطقه مورد بازنگری قرار گرفته و اسرائیل ناگهان با چالش‌های جدیدی مواجه شده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours