دومین فرصت تاریخی برای اخراج آمریکا از منطقه

Estimated read time 1 min read

واکنش مقاومت النجباء عراق به تجاوز آمریکا و انگلیس

در بیانیه‌ای جدید از سوی گروه مقاومت النجباء عراق، به تجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن واکنش نشان داده شد. این بیانیه اعلام کرد که از این به بعد، منافع آمریکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف امنیت را در این منطقه نخواهیم دید.

روایت روز از ورود قدرتمندترین ارتش تاریخ جهان به منطقه؛ فارس پلاس شاهد ورود این بزرگترین لشکرکشی قرن به منطقه شد. حمله ارتش آمریکا به همسایه غربی ما، روز ۲۹ اسفند ۱۳۸۱، در حالی که مردم ایران برای جشن نوروز آماده می‌شدند، جریان یافت.

اشغال عراق؛ راهبرد مقاومت

در ادامه این حمله که پس از پنج ماه از اشغال افغانستان رخ داد، رژیم صدام در عرض ۲۱ روز شکست خورد. اما تازه آغاز کار بود؛ دمشق به عنوان هدف بعدی مشخص شد. مسعود اسداللهی، از مطلعین امور جاری منطقه، اظهار داشت: “سردار سلیمانی نقش عمده‌ای در مقاومت عراقیان در برابر ارتش آمریکا بازی کرد و به صورت فعال با سوری‌ها همفکری کرد تا عراق را به یک باتلاق برای ارتش آمریکا تبدیل کنند.”

عملیات آزادسازی عراق؛ ضربه بزرگ به ارتش آمریکا

پیش‌بینی آمریکا از هزینه حمله به عراق، تنها ۱۰ میلیارد دلار در سال بود. اما واقعیت طبق برنامه‌های دولت آمریکا پیش نرفت. نیروهای مقاومت عراقی، در جریان عملیات آزادسازی عراق (۲۰۰۳-۲۰۱۱)، ضربه بزرگی به ارتش آمریکا وارد آوردند. طبق اطلاعات رسمی، بیش از ۴۴۹۲ نظامی آمریکایی در این عملیات کشته شدند و ۳۲۲۹۲ نفر نیز مجروح شدند.

شعار “اوباما”؛ خروج از عراق

تلفات افتاده به حدی بزرگ بودند که شعار “اوباما” برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خروج از عراق بود. هیچ نقطه امنی برای اشغالگران آمریکایی در عراق باقی نماند.

عملیات کربلا؛ یکی از تحقیرآمیزترین عملیات‌ها

عملیات مشهور کربلا در سال ۲۰۰۷، یکی از تحقیرآمیزترین عملیات‌های نظامی علیه نظامیان آمریکا بود. در این عملیات، یک دسته از نیروهای مقاومت عراق به شجاعت خود باعث کشته شدن یک نظامی آمریکا و اسیر شدن چهار نظامی دیگر شدند. این عملیات توسط عصائب اهل الحق و با فرماندهی سردار “شهلایی” از نیروی قدس انجام شده بود.

پایان اشغال عراق

اشغال عراق توسط آمریکا هشت سال و هشت ماه و ۲۹ روز طول کشید، اما دست‌آخر مجبور به فرار از این کشور شدند. آخرین نیروهای آمریکا در روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱ عراق را ترک کردند. این پایان اشغال، جنگ عراق را به پایان رساند و شهرت ایالات متحده به عنوان ابرقدرت شکست ناپذیر را در این منطقه از بین برد.

بازگشت آمریکا با نقش داعش

پس از فرار آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱، در آغاز جنگ سوریه، داعش به عنوان کانال بازگشت آمریکا به منطقه ظاهر شد. این گروه تروریستی به سرعت شرق فرات سوریه را اشغال کرد و به وسعت تک‌کشوری‌ها فراتر رفت. این حضور، موازی با تشکیل خلافت عراق و شام، شرایط را برای بازگشت نظامیان آمریکا به عراق فراهم کرد.

تحولات اخیر و فرصت دوباره برای اخراج آمریکا

با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تصمیم به اخراج نیروهای آمریکا از عراق و سوریه گرفته شد. تنش‌ها به نقطه اوج رسیده و عملیات طوفان الاقصی به عنوان یک گام مهم در تغییر ساختار غرب آسیا به نظر می‌رسد. گروه مقاومت النجباء عراق در این راستا اعلام کرده که آمریکا باید درک کند که جنبش‌های محور مقاومت حاضر به هر گونه تجاوزی نخواهند بود و دیگر منافع آمریکا در این منطقه ادامه نخواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours