قطعنامه شورای امنیت درباره غزه با رأی ممتنع آمریکا تصویب شد


شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای به افزایش کمک‌ها به غزه تصمیم گرفت. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که آمریکا با رأی ممتنع، به عنوان یکی از دو کشور مخالف قطعنامه حضور داشت.

تقاضای امارات برای افزایش کمک‌های انسانی

نماینده امارات در سازمان ملل اظهار داشت: “قطعنامه‌ای که امارات ارائه کرده، به افزایش کمک‌های انسانی به غزه و انتصاب یک هماهنگ‌کننده امور انسانی برای تسهیل ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه متمرکز است.”

توجه به وضعیت ناقض حقوق بشر

نماینده امارات تاکید کرد که وضعیت ناقض حقوق بشر در مرز رفح غیرقابل تحمل است و بیش از نیمی از مردم غزه به دلیل گرسنگی در حال مرگ هستند.

تحولات در رأی‌گیری

تصویب این قطعنامه در روزهای گذشته چندین بار به تعویق افتاده بود، اما نماینده آمریکا اعلام کرد آماده رأی‌ دادن به متن اصلاح‌شده جدید است.

مواضع امریکا و روسیه

آمریکا و روسیه دو کشوری بودند که با رأی ممتنع به این قطعنامه رد صلاحیت دادند. این در حالی است که دولت آمریکا حمایت تمام‌قد از عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه را اعلام کرده است.

پاسخ حماس به اشغال فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پاسخ به اشغال فلسطین و محاصره غزه عملیات موسوم به “طوفان الاقصی” را آغاز کرد. این عملیات به یکی از مرگبارترین حملات علیه رژیم صهیونیستی انجامید.

آمار جاری زخمیان و شهدا

به گزارش وزارت بهداشت غزه، تعداد زیادی از مردم غزه در حملات ویرانگر ارتش اسرائیل کشته شده یا زخمی شده‌اند. این حملات علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها، منجر به فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای شده است.

فشار بر آمریکا برای آتش‌بس

فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات از دولت آمریکا خواسته‌اند فشار بیشتری بر اسرائیل در خصوص پایان دادن به عملیات‌هایی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است، ایجاد کند.

آینده‌ی منطقه در پس زمینه

تحلیلگران با توجه به این تصمیمات، پیش‌بینی می‌کنند که تنش‌ها در منطقه ادامه خواهد یافت و تأثیرات آن‌ها بر روابط منطقه‌ای در آینده نزدیک قابل مشاهده خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری صبح انلاین


Warning: printf(): Too few arguments in /home/karmay/domains/sobh-online.ir/public_html/wp-content/themes/ace-news/inc/template-tags.php on line 67

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *