مصرف برق با گرم شدن هوا در حال افزایش است؛ وزارت نیرو برنامه‌ریزی کرده است

Estimated read time 0 min read

مصرف برق در کشور با افزایش اندک دمای هوا در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته و به 53 هزار و 783 مگاوات در روز گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت مدیریت شبکه برق اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته (23 اردیبهشت ماه) با افزایش اندک دمای هوا، مصرف برق نیز بیشتر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که در برخی مناطق، وسایل سرمایشی وارد مدار شده‌اند.

آمارهای شرکت مدیریت شبکه برق نشان می‌دهد که روز گذشته در ساعت 14 و 9 دقیقه، میزان مصرف برق به 53 هزار و 783 مگاوات رسیده است. این رقم در مقایسه با روز شنبه هفته جاری که 51 هزار و 55 مگاوات بود، حدود 3 هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد. با این حال، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که 54 هزار و 844 مگاوات بوده، کاهش جزئی را نشان می‌دهد.

بخش صنعت در روز گذشته 6 هزار و 265 مگاوات برق مصرف کرده است. شب گذشته نیز عدد مصرف برق کشور به 53 هزار و 729 مگاوات رسیده بود.

با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر گرمای شدید تابستان امسال، وزارت نیرو برنامه‌های مختلفی را برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور تدوین کرده است.

این برنامه‌ها شامل توسعه ظرفیت نیروگاهی، خطوط انتقال و پست‌های توزیع، و همچنین مدیریت مصرف برای مشترکان است. در بخش مدیریت مصرف، 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در ساعات پیک مصرف، برق کمتری مصرف کنند، در نظر گرفته شده است.

امیدواریم با همکاری مردم و اجرای برنامه‌های وزارت نیرو، شاهد تابستانی بدون خاموشی باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours