مقر الحشدالشعبی در بغداد هدف حمله قرار گرفت

Estimated read time 0 min read

در یک روز پرفراز و نشیب برای الحشد الشعبی، مقر این گروه در بغداد تحت حمله قرار گرفت. حمله‌ای که تاکنون منجر به شهادت دو تن از فرماندهان الحشد الشعبی شده و تعدادی دیگر را زخمی کرده است.

جزئیات حمله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حادثه تروریستی امروز در مقر الحشد الشعبی در خیابان “فلسطین” بغداد رخ داده است. این مقر مربوط به تیپ ۱۲ الحشد الشعبی (جنبش نجباء) بوده و در مجموعه وزارت کشور عراق واقع شده است.

دلایل حمله

هنوز کیفیت و چگونگی حمله مشخص نیست، اما برخی منابع اشاره کرده‌اند که یک پهپاد به عنوان ابزار اجرایی در این حمله به کار رفته است. منابع پلیس عراق نیز اعلام کرده‌اند که دو نفر به شهادت رسیده و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

واکنش‌ها

پس از وقوع این حادثه تلخ، جنبش نجباء از دو شهید خود، “الحاج ابو تقوی” معاون فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بغداد و فرمانده تیپ ۱۲ خود خبر داد. همچنین، منابع عراقی اظهار کردند که خودروی شهید ابو تقوی به محض ورود به محدوده مقر الحشد الشعبی، هدف حمله قرار گرفت.

تحلیل اولیه

اطلاعات نشان می‌دهد که این حمله ممکن است با استفاده از پهپاد صورت گرفته باشد. آمریکا به عنوان احتمالی‌ترین عامل این حادثه مطرح شده است.

نتیجه‌گیری

حمله به مقر الحشد الشعبی، علاوه بر اینکه به شهادت فرماندهان ارتش الحشد الشعبی منجر شد، نشان‌دهنده پیچیدگی و تنش‌های موجود در منطقه است. همچنین، این حمله تأثیرگذاری قابل توجه در سیاست و امنیت عراق و منطقه خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours