هشدار بازیگر «گرگ‌و‌میش» نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای

Estimated read time 0 min read


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در مراسم خیریه «چگونه مانع جنگی هسته‌ای شویم»، السبرگ هشدار داده است که تهدیدات هسته‌ای هنوز به چشم ناپدید بوده و زندگی روزمره را تهدید می‌کند. او اظهار داشته است: «وقتی بحرانی جدید ما را از خواب غفلت می‌اندازد، جنون زندگی در وضعیت نزدیک به یک آرماگدون واقعی را درمی‌یابیم.»

خطرات زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای

السبرگ با تأکید بر اینکه زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده و روسیه همچنان تهدیدی بزرگ برای صلح جهانی هستند، هشدار داده است که یک جنگ هسته‌ای می‌تواند در چند دقیقه شروع شود.

به سوی یک درگیری هسته‌ای؟

نگاهی به تصریحات بازیگران معروف

بازیگر «خریدار شخصی» و «ابرهای سیلس ماریا» با تقدیر از السبرگ، هشدار داده و افزوده است: «این فیلم به صدا درآوردن خطرات احتمالی هسته‌ای می‌پردازد و در عین حال راه‌حل‌ها و اقداماتی را به تصویر می‌کشد که می‌تواند مانع چنین فاجعه‌ای شود.»

تجسم از دوران جنگ سرد

السبرگ با اظهارنظرهای خود اعلام کرده است که جهان به شکل خطرناکی به یک «درگیری هسته‌ای» نزدیک می‌شود، شاید نزدیک‌تر از دوران جنگ سرد.

ترس از تکرار تاریخ

نگاهی به سابقه استفاده از سلاح هسته‌ای

از جنگ جهانی دوم که آمریکا از بمب اتم استفاده کرد تا به امروز، همواره هراس از تکرار چنین رفتاری وجود دارد. این ترس به رغم نگرانی‌های بین‌المللی روز به روز بر شمار کلاهک‌های اتمی افزوده می‌شود.

تخمینات از ظرفیت‌های هسته‌ای روسیه و آمریکا

روسیه و آمریکا به ترتیب در جایگاه اول و دوم از نظر تعداد سلاح‌های هسته‌ای قرار دارند. تخمین‌ها نشان می‌دهد مسکو بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان را دارد. هرچند روسیه هرگز از سلاح هسته‌ای در حمله به جایی استفاده نکرده‌است و تأکید دارد جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

نگرانی‌های سیاستمداران آمریکایی

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی هشدار داده‌اند که اقدامات دولت جو بایدن در اوکراین، مردم ایالات متحده و کل جهان را برای شروع یک جنگ هسته‌ای تحت فشار قرار داده است.

با توجه به ماجراهای گذشته و ترس از تکرار آنها، جهان همواره در حال تجسم و مقابله با خطرات هسته‌ای است. تلاش‌های برای حفظ صلح و جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای باید به شدت ادامه یابند تا جهان به سوی آرامش و تعادل پیش برود.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours