هواپیماهای عمره روی زمین، زائران روی هوا!

Estimated read time 0 min read

گروه حج و زیارت خبرگزاری فارس اعلام کرده است که عربستان هنوز مجوز پروازهای عمره را به هواپیماهای ایرانی نداده است، که باعث افزایش هزینه‌های سفر زائران با پروازهای خارجی شده و بلیت‌های هواپیمای ایرانی به حداقل افتاده است.

دلایل تعلیق از دو دیدگاه: حکایت مقامات واخباری هواپیمایی هما

دیدگاه وزارت خارجه: مسئله فنی و نه سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه معتقد است که این تعلیق یک «مساله فنی» است و ربطی به توافقات سیاسی با عربستان ندارد. او تأکید می‌کند که این مشکل از دیدگاه ویژه‌ای فنی رخ داده است و به مسائل سیاسی مرتبط نیست.

دیدگاه هواپیمایی هما: پیچیدگی در اخذ مجوز پرواز از سعودی‌ها

حسام قربانعلی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما (ایران‌ایر) اظهار می‌کند که ایران مشکلی از نظر کیفیت هواپیماها ندارد و همچنین هیچ بدهی مالی به عربستان ندارد. او افزوده است که «اخذ مجوز پرواز از سوی سعودی‌ها پیچیدگی دارد و به دستگاه دیپلماسی مربوط است.»

تحولات اخیر در پروازهای زائران: از پروازهای داخلی تا مسیرهای جدید

در سال‌های گذشته، زائران ایرانی به خانه خدا با پروازهای داخلی و حتی سعودی به سفر می‌رفتند. اما با توافق ۲ کشور از اواسط دهه ۹۰، همه زائران ایرانی به وسیله هواپیمایی هما به سرزمین وحی اعزام شدند.

گفته می‌شود که ارائه پروازهای سعودی برای انتقال زائران ایرانی مورد بحث قرار گرفته است، اما رئیس سازمان حج و زیارت این ادعا را رد کرده و اظهار کرده است که «مشکل اعزام‌ها پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سعودی‌ها حل می‌شود.»

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours