وام ودیعه مسکن به ۴۵۴ هزار متقاضی پرداخت شد

Estimated read time 0 min read

در راستای قانون جهش تولید مسکن، تاکنون ۴۵۴ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

سیداحمد خادمیان، مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن با اعلام این خبر، گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات نهضت ملی مسکن تامین شده و به منظور کمک به مستاجران در پرداخت اجاره بهاء مسکن پرداخت شده است.

به گفته وی، تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و 519 هزار و 51 نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

خادمیان با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 70 هزار و 505 نفر از واجدان شرایط به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: از این تعداد، 453 هزار و 685 نفر با بانک‌ها قرارداد امضا کرده و وام ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

وی میزان تسهیلات پرداختی را 35 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به صورت وام‌های قرض‌الحسنه با نرخ سود 4 درصد و دوره بازپرداخت 7 ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن با اشاره به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات و افزایش تقاضا برای وام ودیعه مسکن، از بانک‌ها خواست تا نسبت به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اهتمام بیشتری داشته باشند.

وام ودیعه مسکن یکی از راهکارهای دولت برای حمایت از مستاجران و کنترل بازار اجاره بهاء مسکن است.

امیدواریم با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط، شاهد کاهش فشار بر مستاجران و ساماندهی بازار اجاره بهاء مسکن باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours