فرانسه خواستار نقش آفرینی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه شد

Estimated read time 0 min read

در ادامه ترور حمله چهارشنبه گذشته در کرمان، وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، نقد و محکومیت این اقدام تروریستی را اعلام کرد.

حمایت فرانسه از تلاش‌های ایران در مقابله با تنش‌های منطقه‌ای

وزیر خارجه فرانسه، ابراز نگرانی خود را از افزایش شدت تنش‌ها در منطقه به اشتراک گذاشته و از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا نقش بیشتری در جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها ایفا کند.

تأکید بر لزوم همکاری جهانی در مقابله با تروریسم

در گفت‌وگو، امیرعبداللهیان نیز بر ضرورت همکاری جامعه جهانی در مقابله با اشکال مختلف تروریسم تأکید کرده و اهمیت تلاش مشترک برای حل چالش‌ها را بیان نموده است.

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، امیرعبداللهیان لزوم توقف کشتار غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه را مورد تأکید قرار داده و نیاز به واگذاری آینده فلسطین به دست خود فلسطینی‌ها را مورد تأکید قرار داده است.

ایران، صادق‌ترین حامی امنیت و ثبات منطقه

در پایان گفت‌وگو، امیرعبداللهیان ایران را صادق‌ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان دانسته و بر اهمیت ادامه گفت‌وگوهای دیپلماتیک تأکید کرده است.

تأکید بر رفع موانع در مسیر مناسبات

وزیر خارجه فرانسه و امیرعبداللهیان در گفت‌‌وگوی امشب، توافق کرده‌اند که بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مناسبات و تسهیل در تحقق تعاملات مبتنی بر احترام متقابل تأکید نمایند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours