جزئیات حمایت یارانه‌ای دولت از کودکان شیرخوار و مادران باردار

Estimated read time 0 min read

علیرضا عسگریان، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، جزئیات افزایش حمایت دولت از کودکان شیرخوار و مادران باردار را مورد بررسی قرار داد. این برنامه‌ها با هدف حمایت از کودکان کم رشد و مادران دارای کودک شیرخوار طراحی شده‌اند.

یارانه برای کودکان کم رشد

با پایان چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، تعداد 125 هزار کودک کم رشد از خانوارهای دهک یک تا هفت، مشمول دریافت یارانه مازاد شده‌اند. این یارانه به ارزش یک میلیون تومان به سرپرست خانوار اختصاص دارد و برای کودکان دو دهک 6 و 7 ماهانه 600 هزار تومان می‌باشد. این اقدام جلوی سوءتغذیه و بهبود نمودار رشد کودکان را هدف قرار می‌دهد.

حمایت از مادران باردار و کودکان شیرخوار

طبق آمار اعلام شده، 27 هزار مادر باردار و دارای کودک شیرخوار تا دو سال معرفی شده‌اند. از این تعداد، 22 هزار مادر مشمول یارانه مازاد قرار گرفته‌اند. این یارانه به مادران دهک یک کم‌درآمدی ماهیانه 400 هزار تومان پرداخت می‌شود تا نیازهای موردنیاز در دوران شیردهی تا دو سال فراهم گردد.

اجرای طرح در 8 استان

برنامه حمایت از مادران باردار و کودکان شیرخوار در قدم اول در 8 استان اجرا شده و از 27 هزار مادر معرفی‌شده، 22 هزار نفر مادر در دهک یک کم‌درآمدی هستند و به این ترتیب از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

نتیجه‌گیری

سیاست حمایتی دولت از کودکان و مادران، علاوه بر یارانه‌های معیشتی، با افزودن یارانه‌های مازاد، موجب بهبود وضعیت تغذیه‌ای این گروه از جامعه می‌شود. این برنامه‌ها نه تنها سلامتی کودکان و مادران را بهبود می‌بخشند بلکه جلوی احتمال ابتلاء به سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از آن را می‌گیرند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours