یمن: یک کشتی آمریکایی را هدف قرار دادیم

Estimated read time 0 min read

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، امروز چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش، در جریان عملیات نظامی مشترک، یک کشتی آمریکایی را به عنوان هدف قرار داده‌اند.

پاسخ به حمله خائنانه دشمنان آمریکایی

سریع با ابراز اینکه کشتی مورد هدف حامی جنایات رژیم صهیونیستی بوده، اظهار کرد که این عملیات به عنوان پاسخ اولیه به حمله خائنانه دشمنان آمریکایی به نیروی دریایی یمن انجام شده است.

تعهد به ادامه حرکت ناوها و کشتی‌ها در دریای سرخ

سرتیپ سریع تأکید کرد: «تا زمانی که محاصره غزه تمام نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، ادامه خواهیم داد.» او اعلام کرد که یمن تعهد کامل خود را به ادامه حرکت امن ناوها و کشتی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب به همه مقاصد، به جز بنادر فلسطین، تأیید می‌کند.

تأکید آمریکا بر حملات پیچیده نیروهای یمن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرده بود که نیروهای یمن حمله‌های پیچیده‌ای را با استفاده از پهپادهای تهاجمی انتحاری، موشک‌های کروز و بالستیک ضد کشتی در دریای سرخ اجرا کرده‌اند.

گزارش‌های مشکوک از حرکت پرتابه‌ها در آب‌های نزدیک به یمن

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرده است که گزارش‌های مبنی بر حرکت پرتابه‌های مشکوک در آب‌های دریای سرخ نزدیک به یمن را دریافت کرده است. شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» هم اعلام کرده که یک نفتکش، سه قایق را مشاهده کرده که از آن‌ها دو موشک به سمتش شلیک شدند.

در جریان عملیات طوفان الاقصی، نیروهای یمن تصریح کرده‌اند که هیچ کشتی اسرائیلی و هیچ کشتی با مقصد اراضی اشغالی فلسطین را از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ عبور نخواهند داد. همچنین، آمریکا نیز ائتلافی دریایی را تشکیل داده تا نیروهای دریایی صنعاء را مورد حمله قرار دهد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours