مرادصحرایی: ۳۲ کمیسیون تخصصی در سطح کشور با موضوع نماز تشکیل شده است

Estimated read time 0 min read


وزیر آموزش و پرورش، رضا مرادصحرایی، اعلام کرد که با تأسیس ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی با محوریت نماز در سطح استان‌ها، تلاش‌های جدیدی برای تربیت دانش‌آموزان آغاز شده است. در این راستا، تأکید بر اهمیت نماز به عنوان محور اصلی سند تحول بنیادین آموزشی بیان شد.

طراحی طرح فراگیر با پنج محور اصلی

وی ادامه داد: «نماز» به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش، در سند تحول بنیادین با پنج محور اصلی یعنی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت گنجانده شده و طرح فراگیر با تأکید بر این مباحث اجرا می‌شود.

حل مشکلات با رویکرد کنشگرانه

مرادصحرایی تأکید کرد: «امروز باید به صورت کنشگرانه وارد عمل شویم و از طریق مدارس سعی کنیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و با مشکلات مواجه شده روبه‌رو شویم.»

تداوم طرح محراب و اهمیت اجرای مسجد از مدارس

وی از اجرای طرح محراب در ۶۴ هزار مدرسه با حضور دانش‌آموزان خبر داد و اهمیت اجرای مسجد از مدارس را بر آورده دانست. این اقدامات باعث جذابیت نمازخانه در مدارس شده و ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس برگزار شده است.

نقش برگزاری مسابقات نماز و اذان در تربیت دینی

وی افزود: «برگزاری مسابقات نماز و اذان با مشارکت بیش از یک میلیون نفر و برگزاری ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس به جذابیت نمازخانه‌ها افزوده و تربیت دینی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.»

اهمیت حضور روحانیت در مدارس

با اشاره به اهمیت حضور روحانیت در مدارس، وی تأکید کرد: «تداوم حضور روحانیت در مدارس به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش برای تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان مورد تاکید است.»

تأمین مربیان پرورشی با حمایت دولت

مرادصحرایی با بیان اینکه اکنون نیازمند ۶۰ هزار مربی پرورشی در سطح مدارس کشور هستیم، اظهار کرد: «دولت سیزدهم با حمایت‌های خدمتگذار، تاحالا ۱۹ هزار مربی پرورشی را جذب کرده و بخشی از این نیاز را جبران کرده است.»

توسعه برنامه‌های آموزشی با حمایت دولت

وزیر آموزش و پرورش به حمایت دولت سیزدهم از توسعه برنامه‌های آموزشی اشاره کرد و امیدوار بود که با تداوم این تحولات، دانش‌آموزان با شیوه‌های مدرن‌تر و مؤثرتری تربیت شوند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours