اطلاعیه دادگستری تهران درباره اجرای حکم «سمیرا سبزیان»


به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، روابط عمومی دادگستری کل استان تهران اطلاعیه‌ای را در خصوص اجرای حکم قصاص نفس در پرونده “سمیرا سبزیان” منتشر کرده است.

بررسی شایعات و اطلاعات مضلل رسانه‌های مختلف

در اطلاعیه‌ای که از سوی دادگستری تهران صادر شده، به شایعه‌ها و اخبار مضلل رسانه‌های مختلف درباره محکومیت “سمیرا سبزیان” پاسخ داده شده و جزئیات حاکی از این است که این محکومیت به دلیل ارتکاب قتل عمد همسر این فرد انجام گرفته است.

تحقیقات فنی-قضایی و مراحل قضایی

با اجرای تحقیقات فنی-قضایی و پس از اطمینان از ارتکاب بزه قتل عمد، حکم قصاص نفس برای “سمیرا سبزیان” صادر شده است. مراحل قانونی و قضایی لازم در دادگاه کیفری یک استان تهران انجام شده و حکم به مرحله اجرا درآمده است.

تلاش برای مصالحه و اخذ رضایت اولیای دم

پس از قطعیت حکم، تلاش‌های متعددی برای مصالحه و اخذ رضایت اولیای دم انجام شده اما به دلیل عدم مصالحه و اصرار اولیای دم بر اجرای حکم، اقدامات لازم برای اجرای حکم قصاص نفس آغاز شد.

تلاش‌های شورای حل اختلاف استان تهران

تیمی از شورای حل اختلاف استان تهران نیز به منظور اخذ رضایت اولیای دم و مصالحه در زندان حضور گرفته بوده و تلاش‌های خود را برای حل این اختلاف به کار گرفته اما متاسفانه با اصرار طرفین، حکم به مرحله اجرا درآمد.

خاتمه اطلاعیه

دادگستری تهران با انتشار این اطلاعیه سعی در روشن‌سازی جزئیات اجرای حکم قصاص نفس “سمیرا سبزیان” داشته و همچنین به مبارزه با شایعات و اطلاعات غلط در فضای رسانه‌ای اقدام نموده است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا