افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بهروز رحیمی، از افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. این اقدام بخشی از برنامه‌های وسیع وزارت بهداشت برای ارتقای سطح دسترسی به خدمات پزشکی در کشور است.

رشد چشمگیر تخت‌های بیمارستانی

در سفر کاری به آذربایجان شرقی، رحیمی اعلام کرد که امسال بین ۹ تا ۱۰ هزار تخت به تعداد موجود افزوده خواهد شد، که نشان‌دهنده تعهد دولت به بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور است.

پروژه‌های بهداشتی و تکنولوژی‌های پیشرفته

او همچنین از تکمیل ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی در این مدت خبر داد که همگی به چرخه خدمت درآمده‌اند. برنامه‌ریزی برای به کارگیری دستگاه‌های پیشرفته‌تر درمانی در سراسر کشور نیز از دیگر اقدامات اصلی این دوره بوده است.

جذب نیرو و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران

رحیمی از جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت و تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران خبر داد که این امر به تقویت بیشتر نیروی کار متخصص در حوزه سلامت کمک کرده است.

نقش آذربایجان شرقی در پیشبرد جهاد سازندگی

آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز در جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت شناخته شده است. معاون وزارت بهداشت، استان را نمونه‌ای برجسته از عقلانیت و مدیریت موثر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانسته که به بهبود چشمگیر خدمات بهداشتی و درمانی منجر شده است.

جمع‌بندی

تلاش‌های دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، نشان‌دهنده یک گام بزرگ در جهت افزایش کیفیت و دسترسی به خدمات درمانی در ایران است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر، انتظار می‌رود که شاهد بهبود هرچه بیشتر شرایط در این حوزه در سال‌های آینده باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا