برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی

در اقدامی جدید و برای مقابله با سوء استفاده‌های صورت گرفته در زمینه معافیت‌های نظام وظیفه، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، از اجرای دقیق و بی‌کم و کاست ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی خبر داد.

اعلام جرم علیه سوء استفاده‌گران

سردار مهری تأکید کرد که بر اساس قوانین موجود، افرادی که اقدام به جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت و کارت معافیت کنند یا از شناسنامه‌های دیگران استفاده نمایند، در دادگاه‌های صالحه مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. همچنین، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع و مکتوم داشتن حقیقت نیز از دیگر جرایم مرتبط با این موضوع به شمار می‌روند.

تنبیهات و مجازات‌های در نظر گرفته شده

بر اساس توضیحات سردار مهری، مجازات‌های این جرایم شامل حبس تعزیری از یک تا پنج سال برای جرایم جدی‌تر و انفصال از خدمات دولتی به مدت یک تا ده سال برای جرایم کمتر جدی است. همچنین در مواردی که تقلب، جعل یا اخذ رشوه تأثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، فرد مرتکب می‌تواند به شش ماه تا سه سال حبس محکوم شود.

منابع اطلاعاتی برای مشمولان و خانواده‌های آنان

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در خصوص قوانین و مقررات نظام وظیفه، مشمولان و خانواده‌های آنان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا مراجعه کنند. این سازمان همچنین در پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش، ایتا و روبیکا فعال است و آخرین اخبار و اطلاعات را از طریق کانال‌های رسمی خود در اختیار عموم قرار می‌دهد.

این اقدامات نشان از تلاش‌های جدی دولت برای حفظ نظم و اجرای دقیق قانون در خصوص نظام وظیفه دارد و به طور قطع باعث کاهش تخلفات و سوء استفاده‌های مربوط به معافیت سربازی خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا