جزئیات جدید از فروش متری مسکن !

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اطلاعاتی از آخرین وضعیت عرضه پروژه‌های مسکن به‌صورت «متری» ارائه داد و تأکید کرد که تمام مقدمات این امر آماده است.

شفافیت و انضباط مالی: ضرورت‌های عرضه متری در بازار سرمایه

با اشاره به ضوابط سخت‌گیرانه سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدخانی بیان کرد که لازمه عرضه کالا و مشارکت در بازار سرمایه، شفافیت و انضباط مالی است. این نهاد اقتصادی برای ورود عرضه‌کنندگان به بازار، مقررات محکمی را در نظر می‌گیرد.

نقدینگی و تأثیرات آن بر تورم در اقتصاد ایران

محمدخانی به مسائل نقدینگی در جامعه اشاره کرد و بیان کرد که میزان نقدینگی امروز از مرز ۷۰۰۰ همت نیز عبور کرده است. این نقدینگی می‌تواند با ورود به هر بازاری، تعادل را کاملاً بر هم زند و یکی از عوامل تورم‌های افسارگسیخته در اقتصاد ایران محسوب می‌شود.

جلب نقدینگی به بازار مسکن: فرصت برای سرمایه‌گذاری امن

با تأکید بر اینکه جلب نقدینگی به بازار مسکن می‌تواند به عنوان یک بستر امن برای سرمایه‌گذاری خدمت کند، سخنگوی شهرداری اظهار داشت که بورس کالا بستر قابل لمس‌تری از بورس اوراق بهادار برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

تأثیرات مثبت بر صنعت ساختمان و اشتغال

با اشاره به رونق صنعت ساختمان، محمدخانی اظهار کرد که تقویت سمت «عرضه» در بازار متلاطم این روزهای ساختمان، قیمت‌ها را کنترل می‌کند و با جذب سرمایه‌های خُرد به‌سمت بازار املاک، مشکل تأمین مالی سازندگان حرفه‌ای ساختمان را حل‌وفصل می‌کند.

آینده روشن با عرضه متری در بورس املاک

محمدخانی با اشاره به تصریحات رئیس سازمان بورس در خصوص انتهای سال، امیدواری‌های خود را بیان کرد و افزود که امیدوار است با همراهی وزارت اقتصاد، نخستین پروژه‌های فروش متری ساختمان در بازار سرمایه ظرف مدتی نه چندان دور شاهد آن باشیم.

آرزوی رشد تولید و کنترل تورم با عرضه متری مسکن

در خاتمه، سخنگوی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با عرضه متری مسکن در بورس املاک، علاوه بر تأمین مالی صنعت ساختمان، رشد تولید و مهار تورم را در سالی که به عنوان «رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری شده است، شاهد باشیم.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا