ارمنستان: نیروهای مسلح در صورت تهدید از کشور دفاع خواهند کرد


رئیس پارلمان ارمنستان، «آلن سیمونیان»، در یک اعلامیه رسمی روز دوشنبه اعلام کرد که ارمنستان تنها به دفاع از خود متعهد است و هیچ نیتی برای حمله به کشور دیگری ندارد. او تأکید کرد که در عین حال، ارتش ارمنستان در حال تقویت خود با استفاده از تجهیزات مدرن ساخت هند و فرانسه می‌باشد.

توسعه ارتش و آمادگی برای دفاع

در گفت‌وگو با خبرنگاران، سیمونیان اظهار داشت: “ارمنستان ادعای اشغال اراضی یا تهدید به هیچ کشوری را ندارد، اما به منظور تضمین امنیت خود، ارتش خود را تقویت کرده و در صورت لزوم، به دفاع از خود متعهد است.”

پیوند با هند و تقویت تسلیحات

منابع مطلع افشا کردند که هند به عنوان یک همکار استراتژیک، تجهیزات نظامی جدیدی را به ارمنستان ارسال می‌کند. این اقدام نشان از توسعه همکاری نظامی میان این دو کشور دارد. همچنین، ارمنستان با امضای توافقنامه با فرانسه، به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته فرانسه دست یافته و سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» را از این کشور خریداری خواهد کرد.

نگرانی‌ها از سمت باکو

اعلام نیروهای نظامی هند به ارمنستان، باعث نگرانی‌ها در باکو شده است. باکو، به‌عنوان جاری‌ترین دشمن ارمنستان، از ارتباط نظامی هند با ارمنستان نگران است. این نگرانی از آنجاست که باکو با فرانسه نیز توافقنامه نظامی دارد و مخوف می‌شود که ارمنستان با تجهیزاتی که از هند دریافت می‌کند، به توانایی دفاعی خود افزوده و در مقابل هر تهدیدی مقاومت کند.

تسلیحات جدید و آزمایش‌های موفق

رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی پارلمان ارمنستان، «آندرانیک کوچاریان»، اعلام کرد که تسلیحات جدیدی که از هند وارد شده، با موفقیت توسط ارتش ارمنستان آزمایش شده و نتایج بسیار قابل اطمینانی داشته‌اند. این تسلیحات شامل راکت اندازهای «پیناکا»، موشک‌های ضد تانک و مهمات مختلف می‌شوند.

در نهایت، با توسعه نظامی و تقویت تسلیحات، ارمنستان به دنبال ارتقاء قدرت نظامی خود و تضمین امنیت منطقه است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا