واکنش آل‌هاشم به حضور تیم ملی فوتبال ایران در قطر


آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، در گفت‌وگوی خود در خطبه نماز جمعه، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا را یکی از راه‌های افزایش اتحاد و نشاط اجتماعی در جامعه دانست.

آل‌هاشم به اینکه تیم فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیایی مدت‌هاست به قهرمانی دست پیدا نکرده است، امیدواری اعلام کرد و برای تیم در این دوره از مسابقات توفیق و موفقیت را آرزو کرد.

آل‌هاشم، تنها امام جمعه‌ای بود که در سال 96 در بازی تیم فوتبال تراکتور و استقلال تهران در تبریز حاضر شده و از نزدیک بازی را تماشا کرده است. وی همچنین در فینال بازی تیم فوتسال مس سونگون نیز در ورزشگاه حضور یافته است.

تأکید بر اهمیت عدالت و اخلاق در ورزش

آل‌هاشم اهمیت اخلاق و عدالت در ورزش را تأکید کرده و بیان کرد که ورزش باید از تاثیر عوامل حاشیه‌ای جلوگیری کرده و رعایت اخلاق و ادب برای ورزشکاران و هواداران اولویت باشد.

حفظ سلامت اخلاقی در میادین فوتبال

آل‌هاشم به اهمیت حفظ سلامت اخلاقی در میادین فوتبال اشاره کرد و افزود که سلامت اخلاقی میادین فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرتعداد تماشاگران باشد.

حضور مثبت در ورزشگاه‌ها به عنوان محیط فرهنگ‌ساز

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ورزشگاه‌ها می‌توانند محیطی فرهنگ‌ساز و امن برای تخلیه انرژی و هیجانات جوانان باشند، تأکید کرد که فوتبال با فرهنگ و اجتماع رابطه مستقیم دارد و می‌تواند باعث رشد فرهنگی و نشاط جامعه شود.

نقد و تقویت لیگ‌های محلی

آل‌هاشم از برگزاری بازی‌های تراکتور در روزهای غیرتعطیل انتقاد کرد و خواستار توجه به لیگ استانی، فوتبال محلات و بازی‌کنان تیم‌های پایه رده‌های نوجوانان، جوانان و امید شد.

تقویت تیم‌های ملی و حمایت از بازیکنان منطقه

آل‌هاشم تقویت تیم ملی فوتبال را مورد تأکید قرار داد و گفت که موفقیت تیم ملی می‌تواند غرور ملی را افزایش دهد و اتحاد و انسجام ملی ایرانیان را تقویت کند.

تأکید بر حضور بازیکنان آذری در تیم‌های ملی

آل‌هاشم از کاهش نقش بازیکنان آذری در تیم ملی فوتبال ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد که حضور بازیکنان شایسته از تبریز در تیم‌های ملی باید همچنان ادامه داشته باشد.

حمایت از لیگ برتر و باشگاه‌های محلی

آل‌هاشم خواستار حمایت از لیگ برتر و تقویت باشگاه‌های محلی شد و اهمیت احیای تیم‌های محلی مانند ماشین‌سازی تبریز را تأکید کرد.

ترویج عدالت در برگزاری بازی‌ها

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد که باید عدالت در برگزاری بازی‌ها حاکم باشد و فوتبال به دلیل تأثیر آن بر نشاط اجتماعی، نباید به سرخوردگی منجر شود.

عشق به فوتبال در جامعه تبریزی‌ها

آل‌هاشم عشق به فوتبال در جامعه تبریزی‌ها را یک ظرفیت خوب دانست و خواستار قدردانی از این عشق توسط فدراسیون فوتبال شد.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا