پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد

در روزی سرشار از احساس و همدردی، پیکر پاک معلم شهید، حجت‌الله یوسفیه، که سال‌ها پس از شهادتش در عملیات والفجر ۹ به زادگاهش بازگشت، با حضور گسترده مسئولان و اقشار مختلف مردم، در محوطه وزارت آموزش و پرورش تشییع شد.

حضور پررنگ مسئولین و مردم در مراسم تشییع

این مراسم با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی، اعضای شورای معاونان و جمع کثیری از مدیران و کارکنان این وزارتخانه به علاوه عموم مردم برگزار شد. حضور پرشور مردم نشان از عمق ارتباط روحی و فرهنگی جامعه با شهدا و معلمان فرهیخته دارد.

یادبود و تجلیل از فداکاری‌های شهید

حجت‌الله یوسفیه که در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه عراق به شهادت رسیده بود، پس از گذشت ۳۹ سال، با تلاش‌های صورت گرفته برای تفحص شهدا، سرانجام به وطن بازگشته است. بخشی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار که در مراسم قرائت شد، بیانگر عمق بینش و انسان‌دوستی او بوده و می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های آینده باشد.

سخنرانی‌ها و مرثیه‌خوانی در وداع با شهید

مراسم با سخنرانی‌هایی از سوی مقامات و شخصیت‌های فرهنگی همراه بود و در ادامه، مداحی و روضه‌خوانی به اجرا درآمد که فضایی معنوی و تأثربرانگیز را برای حاضران به ارمغان آورد. کلثوم حبیبی، یکی از معلمان فرهنگی، با کلامی پر از احساس به یاد همکار شهید خود سخن گفت و اشعاری در سوگ او خواند که نمایانگر عظمت قدرشناسی جامعه از مقام معلم و شهید بود.

خاکسپاری شهید در گلزار شهدای ورامین

پس از پایان مراسم در وزارت آموزش و پرورش، پیکر مطهر شهید یوسفیه به شهرستان ورامین منتقل و در گلزار شهدای آن شهر به خاک سپرده شد. این رویداد، ضمن بازگو کردن داستانی از ایثار و فداکاری، تأکیدی بود بر ادامه راه شهدا و اهمیت حفظ ارزش‌های ایشان در جامعه امروزی.

خبرگزاری مهر در پایان با ابراز امیدواری برای آرامش روح شهید و تسلی اذهان خانواده داغدارش، بر ادامه راه شهیدان تأکید و بر اهمیت یادآوری قربانی‌های آنان برای آزادی و امنیت کشور همت گماشت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا