گوترش خواستار تسریع امدادرسانی به غزه شد


گزارش‌ها حاکی از ادامه بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. در جدیدترین حملات، اطراف بیمارستان در رفح و اردوگاه اسرای جبالیا در شمال غزه هدف قرار گرفته و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر بهبود شرایط انسانی

دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، در واکنش به تحولات جاری در غزه، بر لزوم بهبود شرایط تأکید کرد. وی اظهار داشت که شرایط باید به‌گونه‌ای بهبود یابند که امکان “عملیات گسترده بشردوستانه” در میان آوارگان و گرسنگان غزه وجود داشته باشد.

تأخیر در رأی‌گیری بر سر قطعنامه شورای امنیت

رأی‌گیری درباره قطعنامه شورای امنیت که به افزایش کمک‌ها به غزه می‌پرداخت به دلیل نگرانی‌ها از تعویق آمریکا به تأخیر افتاده است و تا امروز (پنجشنبه) موکول شده است.

تعداد زیادی از فلسطینیان به جان خود از دست آمده‌اند

دست‌کم ۲۰ هزار فلسطینی از ابتدای اکتبر جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین تلفات مربوط به زنان و کودکان است. این اعداد نشان‌دهنده جرم‌های رژیم صهیونیستی و شیوه‌های غیرانسانی در برخورد با مردم بی‌گناه غزه است.

سیاست آمریکا و مواضع مخالفتی با قطعنامه‌ها

آمریکا تاکنون به تکرار مواضع صهیونیست‌ها، قطعنامه‌های مختلفی را که به برقراری آتش‌بس فوری در غزه تأکید داشته وتو کرده است. در آخرین اقدام در این زمینه، واشنگتن با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر، درخواست اعضای دیگر شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشوری که با این قطعنامه موافقت نکرد، انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

نهایتاً: امید به پایان جنگ و حفظ حقوق انسانی

با توجه به این تحولات ناگوار، امید است که شرایط بهبود یابد و پایان جنگ در غزه فرا برسد. حفظ حقوق انسانی و فراهم کردن امکانات بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا