شیوع بالای سل در میان اتباع خارجی در استان یزد

دکتر مژگان مینوسپهر، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به شیوع بالای بیماری سل در استان یزد، به ویژه در میان اتباع خارجی، بر اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان کامل این بیماری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز ملی مبارزه با سل “بله، ما می‌توانیم به سل پایان دهیم!” است، بر قابل درمان بودن این بیماری تأکید کرد و از مردم خواست با مشاهده علائمی مانند سرفه طولانی مدت، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بر اساس آمار ارائه شده، در سال گذشته ۱۷۲ مورد ابتلا به سل در استان یزد گزارش شده است که از این تعداد، ۹۴ مورد مربوط به اتباع خارجی بوده است. شایع‌ترین علامت سل، سرفه طولانی مدت همراه با خلط است و تشخیص و درمان آن در شبکه بهداشتی کشور به صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر مینوسپهر همچنین بر اهمیت واکسیناسیون علیه سل در نوزادان و مراقبت از افراد با سیستم ایمنی ضعیف تأکید کرد و خاطرنشان کرد که دوره درمان سل حداقل شش ماه است و رعایت کامل دوره درمان برای جلوگیری از مقاومت دارویی بسیار مهم است.

در پایان، وی به مردم توصیه کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *