اجرای حکم قصاص برای قاتل آیت‌الله سلیمانی

Estimated read time 0 min read

تصویب حکم در دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حکم قصاص برای قاتل شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، پس از تایید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، صبح امروز چهارشنبه 22 آذرماه با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا درآمده است.

زندگی شهید آیت‌الله سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه امسال، برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر مراجعه کرد. این رویداد ناگوار منجر به زخمی شدن نگهبان بانک و در نهایت به شهادت ایشان انجامید.

پرونده قضائی و بازداشت موقت

با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضائی برای متهم تشکیل شد و با صدور قرار بازداشت موقت، وی به زندان منتقل شد.

تحقیقات و اقدامات قانونی

پس از تشکیل پرونده و بازسازی صحنه جرم، اقدامات لازم برای اخذ نظریه پزشکی قانونی در مورد سلامت روحی متهم صورت گرفت. این نظریه با تایید کمیسیون پزشکی قانونی موجب صدور قرار بازداشت نهایی شد.

قاضی و صدور حکم قصاص

پس از اخذ آخرین دفاع از متهم، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، دائر بر جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده صورت گرفت. در جلسات دادگاه، قاضی با حضور متهم و وکیل وی، با توجه به عدله موجود، حکم قصاص را صادر کرد.

اجرای حکم در زندان بابل

حکم قصاص پس از تایید در دیوان عالی کشور، صبح امروز چهارشنبه 22 آذرماه در زندان بابل اجرا شد. این اقدام در حضور اولیای دم صورت گرفت.

با احترام ، مجله خبری صبح آنلاین

مطالب مشابه

+ There are no comments

Add yours